کسری بودجه تل آویو باعث شده تا مقامات تل آویو به فکر تعطیلی برخی وزارتخانه‌ها باشند.

تعطیلی اجباری وزارتخانه‌های اسراییل به دلیل کسری بودجه

به گزارش قدس آنلاین، کسری بودجه تل آویو در نتیجه جنگ در غزه باعث شده تا مقامات تل آویو به فکر تعطیلی برخی وزارتخانه‌ها باشند.

در همین ارتباط نیز گزارش شده است که وزارت دارایی اسراییل به نتانیاهو توصیه کرده است که ۱۰ وزارتخانه غیرضروری را برای پوشش کسری بودجه تعطیل کند.

بنا بر گزارش‌ها، وزارت دارایی بسته شدن ۱۰ وزارتخانه اضافی دولتی را برای پوشش کسری بودجه ۷۰ میلیارد شکل یا ۲۰ میلیارد دلار در زمان جنگ را ضروری می‌داند.

به گزارش شبکه ۱۲ اسراییل، برخی وزارتخانه‌های مورد نظر برای تعطیلی شدن شامل این وزارت‌خانه‌ها است:

وزارت شهرک‌ها و مأموریت‌های ملی به ریاست اوریت استروک.

وزارت اورشلیم و سنت یهود به سرپرستی میر پوروش.

وزارت اطلاعات به ریاست گیلا گملیل.

وزارت توسعه نقب به ریاست اسحاق واسرلوف.

وزارت همکاری منطقه‌ای به سرپرستی دیوید امسالم.

وزارت امور دیاسپورا و برابری اجتماعی به رهبری آمیچای چیکلی.

وزارت امور استراتژیک به ریاست ران درمر.

وزارت میراث به رهبری آمیچای الیاهو.

وزارت زنان به رهبری می جولان.

بر اساس این گزارش، وزارت دارایی همچنین کاهش ۵ میلیارد شکل (۱.۴ میلیارد دلار) از بودجه ایتلافی، حذف یارانه‌ها بر قیمت بنزین، افزایش مالیات بر سیگار و اخذ مالیات بیشتر در صندوق‌های مالی را توصیه کرده است.

روز گذشته نیز، پایگاه خبری عبری زبان والا در یادداشتی تحت عنوان «آیا اسراییل در باتلاق غزه گرفتار شده است؟» بیان کرد که پس از گذشت دو ماه و نیم جنگ، ظاهراً دیگر حرف زیادی در مورد پیروزی قاطع در جنگ به میان نمی‌آید.

براساس گزارش این روزنامه عبری زبان، لیست اسامی نظامیان کشته شده اسراییلی هر لحظه طولانی‌تر می‌شود، جایگاه حماس نزد افکار عمومی هر لحظه بهتر می‌شود، نه فقط به خاطر اینکه این جنبش توانست با حمله هفتم اکتبر «اسراییل» را غافلگیر کند، بلکه به این خاطر که با موفقیت در مقابل این رژیم می‌جنگد.

همچنین یک افسر اسراییلی در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال عنوان کرد که سیطره ارتش رژیم صهیونیستی بر خان یونس در جنوب نوار غزه همانند مناطق شمالی، ماه‌ها به طول خواهد انجامید.

به گفته این افسر اسراییلی، عملیات‌های حماس علیه نظامیان اسراییلی در نوار غزه در قالب تیم‌های دو تا پنج نفره و به یکباره انجام می‌گیرد.

دیروز همچنین نیروهای قسام از انهدام ۳۵ خودروی زرهی و قتل ۴۸ نظامی صهیونیستی طی ۴ روز خبر دادند.

در این ارتباط، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس تاکید کرد که این گردان‌ها در ۴ روز گذشته ۳۵ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محورهای مختلف نبرد در نوار غزه به طور کلی یا جزیی منهدم کرده است.

ابوعبیده تاکید کرد که مجاهدان قسام همچنین ۴۸ نظامی اسراییلی را به قتل رسانده و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

سخنگوی قسام بیان کرد: «علاوه بر این، ۲۴ عملیات نظامی دیگر انجام شد که طی آن نیروهای اشغالگر اسراییلی با راکت‌های ضدزره، ضدنفر و ضداستحکامات هدف قرار گرفتند و مبارزان قسام از فاصله صفر با آن‌ها درگیر شدند و نیروهای پشتیبانی دشمن را هم هدف قرار دادند.»

ابوعبیده اظهار داشت که مبارزان قسام دو تونل بمب‌گذاری شده را هم پس از ورود نیروهای یگان یالوم منفجر کرده و یک میدان مین را هم هنگام ورود نیروها و ادوات جنگی دشمن منفجر کردند.

سخنگوی قسام اشاره کرد که ۶ مورد عملیات تک‌تیراندازی هم انجام شده و مجاهدان قسامی مقرهای فرماندهی میدانی دشمن و نیروها و ادوات جنگی آن را با گلوله‌های خمپاره و راکت‌های کم برد در هم کوبیده و شهر اشغالی تل آویو را هم هدف حمله موشکی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.