نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: فضای هنری، فضای تهدید و ارعاب نیست. هنرمند فرزند این ملت است. به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کنید تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند و بتوانند در فضای بالطافت سینما، تئاتر، موسیقی و سایر ساحت‌های هنر، تأثیرگذار باشند.

هنر، بستر محوری در جنگ نرم و هنرمند، فرزند ملت است/ فضای لازم برای فعالیت هنرمندان دینی را فراهم کنید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، راهبرد مهم عملکرد این وزارتخانه را توسعه فرهنگ دینی در جامعه دانست و اظهار کرد: فضای مدیریتی وزارت فرهنگ، مناسب‌ترین فضا برای ایجاد وحدت فکری و همگرایی فرهنگی در جامعه است. برادران بزرگوار در هر گوشه از دستگاه فرهنگی کشور باید آگاه باشند که سیاست‌گذاری‌های آنان در ایران اسلامی باید بر بستر مبانی انقلاب، ارزش‌های دینی و باورهای مردم باشد. این حساسیت کار شماست و باید به آن توجه داشته باشید. در یک نمونه، در این شهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با بیش از ۱۰ میلیون زائر خارجی، تأثیرگذاری فرهنگ و هنر بر زائران و مجاوران غیرقابل‌انکار است‌. اینجاست که هنر با مردم پیوند برقرار می‌کند و معارف رضوی را به گوش جان مردم می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: هنر یکی از محوری‎ترین بسترهای جنگ نرم است که شما اهمیت آن را در سراسر کشور و به‌خصوص کلان‌شهرهایی با هویت فرهنگی و معنوی همچون مشهدالرضا(ع) بیشتر درک می‌کنید. اینجا اقتضائات زیارتی ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود. اگر این ابزار در خدمت جریان انقلاب اسلامی و کارکردهای زیارتی مشهدالرضا(ع) باشد، آن‌وقت است که اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و گره بزرگی از شرایط موجود باز می‌کند. به همین ترتیب، باید هنرمندان دغدغه اسلام و انقلاب داشته و فضای هنری کشور به گونه‌ای باشد که هنرمند دینی بتواند در آن با قدرت فعالیت کند.

وی خاطرنشان کرد: فضای هنری، فضای تهدید و ارعاب نیست. هنرمند فرزند این ملت است. در این شرایط، باید به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کنید تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند و بتوانند در فضای بالطافت سینما، تئاتر، موسیقی و سایر ساحت‌های هنر، باتقوای خود تأثیر چشمگیر بر اطرافیان و جامعه بگذارند.

صدور ۱۰ هزار مجوز سالیانه تئاتر در کشور

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارت‎خانه در بخش‌های مختلف اجرایی، هنری و سیاست‎گذاری گفت: در دو سال اخیر بیش از ۳۰ فیلم با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساخته شده و به‌طور خاص در جشنواره امسال بیش از ۱۷ اثر سینمایی فاخر با حمایت وزارت ارشاد و همت فیلم‌سازان مستقل و دغدغه‌‎مند حضور خواهند داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فضای هنر، فضای تعامل و تفاهم است. سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود و همین موضوع، یکی از مصادیق آشکار تعامل‎پذیری نهادهای متولی است. باور ما این است هنر در صورتی که چهارچوب‌های فکری جامعه و مردم را رعایت کند، در هر شکل موردقبول است و از آن استقبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک نمونه از این موضوع، همین انیمیشن بچه زرنگ است که با محوریت فرهنگ رضوی هم‌اکنون بر پرده سینماها اکران می‌شود. این فیلم تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروخته و یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی غیرطنز تاریخ سینمای ایران شده است. این مصادیق نشان می‌دهد که مردم به باورهای دینی و ارزش‌های خود دل‌بسته هستند و اگر ما فیلم خوب بسازیم، مردم می‌روند با اشتیاق می‌بینند و لذت می‌برند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.