نویسنده کتاب «پسران در قایق» با تمجید از جورج کلونی به عنوان کارگردان فیلم اقتباسی کتابش، گفت روند اقتباس از پسران در قایق با جورج کلونی «کاریزماتیک» سفر بسیار خوبی بود.

جورج کلونی روح داستان «پسران در قایق» را به تصویر کشید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پیپل، دنیل جیمز براون می‌گوید جورج کلونی با کارگردانی خود موفق شد تا روح داستان «پسران در قایق» را به تصویر بکشد.

این نویسنده اقتباس از کتابش با جورج کلونی «کاریزماتیک» را یک سفر تمام عیار خواند.

دنیل جیمز براون همچنین گفت آوردن «پسران در قایق» به پرده‌های بزرگ فرآیندی چند دهه‌ای بود، اما ارزش انتظارش را داشت.

براون سال‌ها وقت صرف تحقیق و نوشتن این گزارش که سال ۲۰۱۳ منتشر شد کرد تا گزارش بی‌نقصی از تیم افسرده دانشگاه واشینگتن که از ورزشکاران آماتور به مدال‌آوران طلای المپیک بدل شدند،‌ ارایه کند و حالا معتقد است جورج کلونی به عنوان کارگردان، عدالت را در کارش رعایت کرده است.

کالوم ترنر بازیگر فیلم «جانوران شگفت‌انگیز» در این فیلم در نقش جو رنتز بازی می‌کند؛ فردی که در نوجوانی از سوی پدر و نامادری‌اش رها شده بود.

رنتز، مردی جوان و باتدبیر، با وجود این که آنقدر فقیر بود که به سختی می‌توانست غذا بخرد، موفق شد وارد دانشگاه واشینگتن شود و تحصیل کند اما برای پرداخت شهریه‌اش مشکل داشت. به همین دلیل مانند بسیاری از همسالان طبقه کارگر وارد قایقی شد که فقط برای ۸ نفر جاداشت.

چیزی که آن‌ها را به خود جلب کرد، شکوه و جلال ورزشی نبود: به دست آوردن یک صندلی با یک کار در هنگام تحصیل در دانشگاه بود، که به آن‌ها اجازه می‌داد در دانشگاه بمانند و هزینه کمتری برای زندگی بپردازند.

همانند کتاب، فیلم هم داستان چالش‌برانگیز آن‌ها را از آغاز فروتنانه تلاش‌شان تا رسیدن به المپیک ۱۹۳۶ که در آلمان تحت اشغال نازی‌ها برگزار شد، دنبال می‌کند. در این فیلم جوئل اگرتون به عنوان مربی تیم آل اولبریکسون بازی ‌کرده است.

جورج کلونی روح داستان «پسران در قایق» را به تصویر کشید

کلونی از همان ابتدا با براون مشورت کرد. براون می‌گوید: او در واقع همان وقتی که برای کارگردانی فیلم قرارداد امضا کرد، با من تماس گرفت و گفت‌وگویی طولانی داشتیم.

گرچه کارگردان هنگام فیلمبرداری در سال ۲۰۲۲، براون را به صحنه فیلمبرداری در بریتانیا دعوت کرد، نویسنده به دلیل افزایش شیوع کرونا در آن زمان از این کار خودداری کرد؛ با این حال بعدا با کلونی به تماشای فیلم نشست.

در «پسران در قایق» - بروس هربلین-ارل در نقش شورتی هانت، کالوم ترنر در نقش جو رانتز و ویل کوبان در نقش جیم مک میلان بازی کرده‌اند.

براون می‌گوید: من اولین بار فیلم را در ماه آگوست دیدم. کلونی ما را به شهر بربنک دعوت کرد تا آنجا فیلم را تماشا کنیم. او با همسرش امل هم آنجا بودند. وی در ادامه از کلونی به عنوان فردی بسیار کاریزماتیک یاد کرد و گفت: خارج از دوربین و در خلوت هم او دقیقا همان چیزی است که در مقابل دوربین است.

نویسنده کتاب علاوه بر ستایش زیاد از کلونی، با کلمات محبت‌آمیزی هم از بازی ترنر یاد کرد و گفت: جو یک جورهایی پیچیده بود، زیرا دوران کودکی بسیار وحشتناکی را سپری می‌کرد که او را زخمی و به نوعی تنها کرد. کالوم خیلی خوب جو را درآورد. او ابتدا در سکوت به سر می‌برد؛ مثل اینکه نمی‌دانست چگونه با افراد دیگر ارتباط برقرار کند، و سپس با ادامه فیلم همه چیز تغییر کرد و این همان چیزی بود که برای جو اتفاق افتاد.

براون گفت تاکنون فیلم را چند بار دیده و با هر بار تماشا فیلم برایش جذاب‌تر می‌شود. او با تاکید گفت دومین بار فیلم را بیشتر دوست داشت، زیرا کمتر عصبی بود.

«پسران در قایق» اکنون در سینماهای آمریکا و جهان در حال اکران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.