معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لاتین ایران با اشاره به توسعه و استقبال وقف در ایران گفت: آماده توسعه وقف مشترک در حوزه وقف بین‌الملل هستیم.

آماده همکاری مشترک برای توسعه وقف در حوزه بین‌الملل هستیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا عادل سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه سال جدید میلادی به همراه جمعی از مدیران این سازمان در کلیسای کاتولیک لاتین حضور یافتند و با اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لاتین ایران دیدار و گفتگو کردند.

عادل در این دیدار ضمن تبریک عید میلاد مسیح(ع) با بیان اینکه پیروان حضرت عیسی(ع) و سایر ادیان در سراسر دنیا و در ایران اسلامی یک زندگی مسالمت آمیز دارند، گفت: اینکه امروز بیت‌لحم که زادگاه حضرت عیسی(ع) است با توجه به شرایطی که صهیونیست ها ایجاد کرده اند و وضعیت آرامی ندارد، ناراحت هستیم و آرزو می‌کنیم هرچه زودتر مردم فلسطین از مسلمانان و مسیحیان و یهودیان در آرامش و امنیت زندگی کنند.

وی با اشاره به توسعه وقف در کشور و با بیان اینکه در بعد بین الملل برای توسعه وقف می توانیم همکاری مشترک تعریف کنیم، افزود: تقریبا 100 هزار مسجد و هشت هزار امامزاده و اماکن مذهبی در ایران وجود دارد که از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه های مختلف برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون 200 هزار موقوفات درمانی، آموزشی، درمانی و حوزه های علمیه وجود دارد که توسط مردم و بر اساس حس تعاون و همدلی بین افراد ایجاد شده است.

دومینک ماتیو (Dominique joseph MATHIEU )، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لاتین ایران نیز در این دیدار با اشاره به انتخاب سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) به عنوان سال نوی میلادی گفت: جشن کریسمس، یکی از اعیاد مذهبی پیروان دین مسیحیت است که آن را روز تولد حضرت مسیح(ع) می دانند.

وی اظهار کرد: ما به عنوان اینکه همگی نسلی از حضرت ابراهیم(ع) هستیم، امیدواریم بتوانیم این محبت را دریافت کنیم و برای اینکه جهانی بهتر و انسان های بهتری باشیم در تلاش باشیم.

اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لاتین ایران ضمن ابراز خرسندی از اینکه توسط پاپ انتخاب شده تا به ایران بیاید، عنوان کرد: همیشه برای ایشان و همه مردم و همسایگان خود در ایران دعا می کنم. با اینکه ممکن است دیدگاه های متفاوت درباره حضرت عیسی مسیح(ع) داشته باشیم اما هر دو به ایشان به عنوان فردی مهم و اثرگذار اعتقاد داریم و می تواند باعث شود با هم ارتباط بهتری داشته باشیم.

وی افزود: بیت‌لحم به معنی سرزمین اهدای نان است و ما این اهدا را در بین خود داریم، همان چیزی که شما آوردید و ما در اختیار شما گذاشتیم که امیدواریم باعث خوشحالی شما باشد.

دومینک ماتیو با اشاره به موضوع وقف گفت: وقف باعث می شود مردم در ارتباط با یکدیگر باشند و به هم کمک کنند. مسیحیان کاتولیک نیز این کار را انجام می دهند و در زلزله بم همکاری های خوبی صورت گرفت. فعالیت بین المللی از طرف کلیسای کاتولیک هم مهم برشمرده می شود و پاپ نیز مردم را به انجام این فعالیتها و کمک به یکدیگر تشویق می کنند.

عباس لهراسبی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه نیز ضمن تبریک سال جدید مسیحی گفت: پیام تبریک ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه را از سوی روابط عمومی این سازمان خدمت شما عرض می کنیم و امیدواریم سال جدید، سال صلح و دوستی باشد.

وی اظهار کرد: اتفاقاتی که در اوکراین و غزه رخ داده همه ملت های جهان را تحت تاثیر قرار داده، امیدواریم امسال، سال دوستی پایدار برای همه ملتها باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.