سخنگوی نخست‌وزیر ارمنستان از گفت‌وگوی غیررسمی «نیکول پاشینیان» و «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست ‌کشورهای مستقل مشترک المنافع خبر داد.

گفت‌وگوی پاشینیان و علی‌اف در مورد صلح/ اعلام آمادگی روسیه برای کمک به ایروان و باکو

به گزارش قدس آنلاین، نازلی باغداساریان سخنگوی نخست‌وزیر ارمنستان در پاسخ به این سوال در حاشیه نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در سن پترزبورگ روسیه که آیا بین پاشینیان و علی‌اف، گفت‌وگویی صورت گرفته یا خیر، پاسخ داد: ارتباطات غیررسمی میان این دو مقام صورت گرفته و موضوعات مربوط به دستور کار صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعلام آمادگی روسیه برای نهایی کردن توافق صلح میان ایروان و باکو

در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای گفت که مسکو آماده کمک به ارمنستان و جموری آذربایجان به منظور نهایی کردن پیمان صلح است.

وی ضمن تاکید بر اهیمت پیمان صلح میان دو کشور، در عین حال خاطرنشان کرد که روسیه کسی را مجبور به پذیرش این میانجیگری نمی کند.

پسکوف افزود: هر دو طرف به تازگی آمادگی خود را برای تکمیل تلاش‌ها و نهایی کردن پیمان صلح اعلام کرده اند. از همین رو، مسکو آماده کمک است و از این آمادگی استقبال می کند.

سخنگوی کرملین سپس ادامه داد: برای ما بسیار مهم است که دو شریک و متحد ما در چارچوب سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) این معاهده را در اسرع وقت امضا کنند. چراکه امضای چنین پیمانی صلح و ثبات را در منطقه قفقاز که برای مسکو از اهمیت بالایی برخوردار است، به ارمغان می آورد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.