مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام‌کرد: مجموع ریزش‌های جوی ثبت شده توسط شبکه سنجش ایستگاه‌های آب‌وهواشناسی در حوزه عملکرد استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تا پایان فصل پاییز ۳۸ میلیمتر بوده است که نشان از کاهش ۵۱ درصدی میزان بارندگی‌ها نسبت به متوسط بلندمدت دارد.

ثبت ۳۸ میلی‌متر بارش پاییزی در استان تهران/ افت ۵۱ درصدی بارندگی‌ها

به گزارش قدس آنلاین «بهزاد پارسا» اظهار داشت: سومین ماه فصل پاییز با ثبت ۶.۶ میلیمتر بارش در حالی به پایان رسید که استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین متوسط بلندمدت به ترتیب با کاهش ۶۳ و ۸۲ درصدی نزولات جوی مواجه بوده است.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: اگرچه بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، انتظار فعالیت پدیده «ال‌نینو» و وقوع بارش‌های فرا نرمالی در فصل پاییز و به‌ویژه ماه‌های آبان و آذر می‌رفت، اما برخلاف الگوهای پیش‌بینی‌ شده، فصل پاییز نیز با کاهش قابل‌توجه ریزش‌های جوی به پایان رسید تا همچنان همه امیدها معطوف به فعالیت سامانه‌های بارشی در فصل زمستان باشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران ادامه ‌اد: نتایج حاصل از اندازه‌گیری و محاسبات داده‌های ایستگاه‌های هیدرومتری ورودی سدهای لتیان، امیرکبیر، لار، ماملو و طالقان نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه حجم آب ورودی نسبت به دوره بلندمدت است.

حجم ۲۸۱ میلیون مترمکعبی آب کل مخازن سدهای استان

پارسا گفت: حجم آب سدهای پنج‌گانه استان، اکنون ۲۸۱ میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷۲ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون حجم آب کلی سدهای سامانه غرب شامل طالقان و امیرکبیر ۲۲۵ میلیون مترمکعب است، خاطرنشان‌کرد: حجم کلی ذخایر سدهای سامانه شرق تهران شامل لتیان، لار و ماملو نیز هم اکنون ۵۶ میلیون مترمکعب اعلام شده که براین‌اساس حجم کلی سدهای سامانه شرق در حال حاضر در مقایسه با سال گذشته ۲۲ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: باتوجه‌به کاهش نزولات جوی و ورودی سدهای تامین‌کننده منابع آب استان تهران، توجه به مولفه‌های مدیریت منابع و مصارف بیش‌ از پیش ضروری است و از شهروندان درخواست می‌شود، همچنان در زمینه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب همکاری کنند تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، در تأمین آب شرب پایدار بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.