کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست حزب کارگران این کشور، بر پیگیری برنامه‌های هسته‌ای و آمادگی تهاجمی ارتش این کشور در سال ۲۰۲۴ تاکید کرد.

رهبر کره شمالی بر آمادگی تهاجمی ارتش این کشور در سال ۲۰۲۴ تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، رهبر کره شمالی در این نشست با بیان اینکه وضعیت جنگی در شبه جزیره کره به دلیل تحریکات بی‌سابقه آمریکا و کره جنوبی بر علیه پیونگ یانگ به شدت تشدید شده است، بر آمادگی تهاجمی هرچه بیشتر ارتش این کشور در سال ۲۰۲۴ تاکید کرد.

کیم همچنین در این نشست اهداف اقتصادی سال ۲۰۲۴ را ترسیم کرد و آن را سالی تعیین‌کننده برای اجرای برنامه پنج ساله توسعه کره شمالی خواند و بر اهمیت کشاورزی تاکید کرد.

به نوشته الجزیره، اظهارات کیم حاکی از آن است که بعید است کره شمالی سرعت آزمایش‌های تسلیحاتی یا نوسازی نظامی خود را کاهش دهد، اگرچه برخی تحلیلگران معتقدند که کیم قصد دارد اهرمی برای دیپلماسی با واشنگتن ایجاد کند تا احتمالاً پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال آینده بتواند از آن به عنوان یک اهرم فشار بر سر میز مذاکرات احتمالی آینده بهره‌مند شود.

از سوی دیگر کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده در سال جاری همکاری‌های سیاسی و دفاعی خود را در مواجهه با یک سری آزمایش‌های تسلیحاتی بی‌سابقه توسط پیونگ یانگ تعمیق بخشیده‌اند و به تازگی سیستمی را برای اشتراک‌گذاری داده‌های بلادرنگ درباره پرتاب موشک‌های کره شمالی فعال کرده‌اند.

همچنین در اوایل ماه جاری، یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا وارد شهر بندری بوسان کره جنوبی شد و واشنگتن از بمب‌افکن‌های دوربرد استراتژیک خود در رزمایش‌های مشترک با نیروهای سئول و توکیو استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.