وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۷ میلیون نفر از افراد بالای ۱۸ سال کشور در قالب «پویش ملی سلامت» غربالگری سلامت شده‌اند.

وزیر بهداشت: ۲۷ میلیون نفر در کشور غربالگری سلامت شده‌اند

به گزارش قدس خراسان، بهرام عین‌اللهی روز پنج شنبه در حاشیه بهره برداری از یک طرح بهداشتی و درمانی در گناباد اظهار کرد: از بین افراد غربالگری شده در کشور ۵۳۸ هزار نفر بیماری فشار خون و ۳۲۳ هزار نفر دیابت داشتند که از بیماری شان بی اطلاع بودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ماه در کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد و در این چهارچوب افراد بالای ۱۸ سال به لحاظ فشار خون و دیابت بررسی و غربالگری می شوند.

وی ادامه داد: هفت میلیون و ۷۷۸ هزار نفر از افراد غربالگری شده در کشور که مستعد ابتلا به این بیماریها هستند نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

عین اللهی با بیان اینکه توسعه تجهیزات و امکانات سخت افزاری بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم مورد توجه خاص قرار گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای این دولت تاکنون ۲ هزار مرکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور به بهره برداری رسیده و ۲ هزار مرکز دیگر تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

کاهش جمعیت یکی از مشکلات مهم کشور است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کاهش جمعیت یکی از مشکلات مهم کشور برشمرد و گفت: مراکز بهداشتی و درمانی ظرفیت خوبی برای مساله جوانی جمعیت و فرزند آوری هستند و باید از پتانسیل آن‌ها بهره بیشتر گرفت.

وی ادامه داد: طرح سلامت خانواده به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم ابتدا در ۵۷ شهرستان سطح کشور آغاز شد و تاکنون در ۱۸۰ شهرستان و ۱۰ استان به طور کامل اجرا شده است.

عین اللهی تصریح کرد: در راستای این طرح برای هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل می‌شود و وضعیت سلامتی وی توسط مراقبان بهداشت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن بیماری به پزشک خانواده معرفی می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه همیشه رعایت بهداشت مقدم بر درمان است، گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه در شهرها گسترش پیدا کرده توجه ناچیز مردم به وضعیت سلامت خودشان است و در صورت وقوع حادثه و یا مشکلات قلبی و یا غیره به فکر درمان می افتند و به عبارت دیگر به مقوله پیشگیری کمتر توجه می شود.

به گفته وی، در طرح پویش ملی سلامت به وضعیت سلامتی مردم در این مناطق توجه بیشتر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.