فرماندهان ارتش پاکستان ضمن ابراز همبستگی کامل خود با ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، خواستار برقراری آتش بس دائمی در غزه شدند.

ارتش پاکستان خواستار برقراری آتش بس دائمی در غزه شد

به‌ گزارش قدس آنلاین، دویست و شصت و یکمین اجلاس مشترک فرماندهان ارتش به ریاست ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار و شرکت کنندگان در کنار تحولات امنیتی داخلی، چالش تروریسم و مقابله با گروه‌های تروریستی آخرین تحولات مرتبط با غزه را نیز بررسی کردند.

فرماندهان ارتش پاکستان نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها توسط ارتش اشغالگر اسرائیل و جنایات جنگی این رژیم را به شدت محکوم و همبستگی کامل خود را ملت فلسطین اعلام کردند.

آنان ضمن تاکید بر آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه خواستار حل و مسالمت آمیز مناقشات شدند.

روز گذشته محمد تقی عثمانی مفتی اعظم پاکستان در سفر به پایتخت قطر با سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار و پیرامون تحولات جنگ غزه و لزوم یکپارچگی جهان اسلام علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت‌ وگو کرد.

نخست وزیر پاکستان نیز در تازه‌ترین اظهارات خود درباره تحولات غزه، با انتقاد از کشورهایی که تن به سازش با رژیم صهیونیستی داده‌اند، تاکید کرد که اسرائیل یک رژیم جعلی و نامشروع است و آنچه اشغالگران علیه مردم غزه مرتکب می‌شوند بیانگر خویِ جنایتکارانه نتانیاهو است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر را ۲۱ هزار و ۳۲۰ نفر و شمار مجروحان را ۵۵ هزار و ۶۰۳ نفر اعلام کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.