طوفان سهمگین «گریت» همراه با گردباد علاوه بر اخلال در سیستم حمل‌ونقل باعث بروز خرابی‌های گسترده در شهر منچستر انگلیس شد.

طوفان و گردباد منچستر را درنوردید

به گزارش قدس آنلاین، گردباد در این کلان شهر باعث کنده شدن سقف برخی از ساختمان‌ها، فروریختن دیوارها و قطع درختان شده است.

پلیس منچستر شب گذشته (چهارشنبه) حوالی ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه در پی «شدت خسارت وارده و خطر احتمالی برای امنیت عمومی» وضعیت اضطراری آب‌وهوایی اعلام کرد.

طبق گزارش‌ها، تاکنون یکصد واحد مسکونی تخریب و ساکنین آن تخلیه شده‌اند. البته تاکنون گزارشی درباره جراحت اهالی منطقه منتشر نشده است.

طوفان گریت در سایر مناطق انگلیس هم باعث جاری شدن سیل و اخلال در سیستم حمل‌ونقل شده است. بر اساس گزارش‌ها اوضاع در اسکاتلند نسبت به سایر مناطق کشور وخیم‌تر است.

سازمان هواشناسی انگلیس برای بیشتر نواحی این کشور هشدار زرد صادر کرده است. در همین حال حزب لیبرال دمکرات از نخست وزیر انگلیس خواسته که برای رسیدگی به اوضاع، جلسه اضطراری تشکیل دهد.

سخنگوی امور حمل‌ونقل این حزب گفت که دولت باید یک طرح واکنش فوری تنظیم کند تا مطمئن شود که خانواده ها پس از طوفان گریت حمایت می شوند.

ورا هابهاوس افزود: «زندگی صدها نفر دچار هرج و مرج شده است. خانه های آن‌ها بلافاصله پس از کریسمس ویران شده و این وضع فاجعه‌بار است.»

وی با بیان اینکه نخست وزیر انگلیس باید برای رسیدگی به وضع مردم جلسه اضطراری تشکیل دهد هشدار داد: «هر گونه تأخیر می‌تواند تأثیر مخربی بر خانواده‌هایی داشته باشد که آواره و زندگی‌شان توسط این گردباد زیر و رو شده است.»

سازمان هواشناسی انگلیس اعلام کرد که خطر ناشی از طوفان و گردباد به پایان رسیده، اما شرایط جوی همچنان ناپایدار است و احتمال وزش باد شدید و بارش سنگین باران وجود دارد.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به دلیل وقوع طوفان‌های فصلی دریایی، به طور دائم با بارش شدید باران و سیل‌های مخرب مواجه می‌شود.

دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در انگلیس اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این سوانح طبیعی، به میزان قابل‌توجهی تلفات انسانی را کاهش داده‌اند، اما باز هم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.