«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا اظهارات تهاجمی آمریکا در باره حمله نیروهای هوافضای روسیه، پیامدهای جدی برای امنیت جهانی دارد و مسئولیت آن برعهده واشنگتن است.

دیپلمات روس: اظهارات تهاجمی آمریکا پیامدهای جدی برای امنیت جهانی دارد

به گزارش قدس آنلاین، سفیر روسیه در آمریکا گفت: «واکنش آمریکا به حملات نیروهای هوافضای روسیه کارآمدی عملیات نظامی ویژه را نشان می‌دهد».

وی تشریح کرد: «اظهارات تهاجمی دولت آمریکا برای رویارویی خشونت آمیزتر در اوکراین عواقب جدی از جمله برای امنیت جهانی دارد و مسئولیت تاریخی این اقدامات کاملا برعهده آمریکا خواهد بود».

آنتونوف خاطرنشان کرد: اگر در واشنگتن لحظه‌ای به مردم عادی اوکراین فکر می‌کردند، اگر حداقل ذره‌ای دلسوزی وجود داشت، به راحتی می‌توانستیم به یک راه‌حل برسیم. وی سپس خطاب به مقامات ایالات متحده گفت: «همین حالا جنگ ترکیبی را متوقف کنید و مانع تلفات بیشتر شوید».

این دیپلمات روس افزود: خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که واشنگتن توانسته ۵۰ کشور را برای جنگ ترکیبی علیه روسیه متحد سازد و سلاح‌های پیشرفته غربی را علیه نیروهای مسلح روسیه به‌سمت جبهه جنگ بفرستد و با اعمال تحریم‌های گسترده سعی در شکست اقتصادی مسکو دارد. اما به‌رغم همه این تلاش‌ها، نتیجه معکوس شده است. در یک سال گذشته روسیه یکپارچه‌تر شده و اثربخشی و آمادگی نیروهای مسلح آن به‌شدت افزایش یافته است.

سفیر روسیه در آمریکا در پایان یادآور شد: «هرگونه تجاوز به امنیت روسیه واکنش قاطع را در پی خواهد داشت و نیروهای مسلح ما وظیفه خود را برای دفاع از میهن انجام خواهند داد».

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.