اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در سطح استان اعلام کرد: بارش باران و برف و وزش تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

هشدار زرد هواشناسی کرمان/ پیش‌بینی بارش برف و باران

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه آمده است:

"از بعداز ظهر روز یکشنبه ۱۰ دی ماه(فردا) تا اواخر وقت دوشنبه در نیمه شمالی، غرب و برخی مناطق جنوبی استان شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، بارش باران، بارش برف در مناطق سردسیر و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مذکور وجود دارد.

طی این مدت در شرق استان کرمان نیز وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود که منجر به کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد بود".

اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به پیش‌بینی رگبار و رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد؛ کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، ارزوئیه، جیرفت، فاریاب و کهنوج را از مناطق تحت تاثیر سامانه جوی مذکور برشمرد.

در این اطلاعیه با اشاره به احتمال لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی به دلیل بارش برف، به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و لزوم پاکسازی دهانه پل‌ها و آمادگی راهداری برای برفروبی مناطق سردسیر تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.