در سالروز حماسه ۹ دی ماه شهر اسحاق آباد میزبان دسته گلی از دوران دفاع مقدس بود.

تشیع و تدفین شهید گمنام در اسحاق‌آباد زبرخان 

به گزارش قدس خراسان، در این مراسم که امروز در شهر اسحاق آباد شهرستان زبرخان با حضور با شکوه مردم و مسئولان برگزار شد شهید گمنام ۲۴ ساله دفاع مقدس که در عملیات والفجر ۹ منطقه عملیاتی چوارتا به درجه رفیع شهادت نایل آمده بود بر دوش مردم این شهر از میدان امام حسین تشییع و در بوستان شهدای این شهر در ابتدای اسحاق آباد تدفین شد.

حجت الاسلام اسلامی راد امام جمعه اسحاق آباد در این مراسم با بیان اینکه ما امروز در این حرم وامام زاده عشق گرد آمده ایم افزود: شهدا تمام برنامه ها را هدایت وبرنامه ریزی می کنند، روز و شب گذشته آنقدر هوا سرد بود که برای تدفین شهید تردید داشتیم و فکر نمی کردیم هوا مطلوب شود اما گویا خود شهیداین گونه برنامه ریزی کرد و امروز در شرایط مطلوب اینجا هستیم و اعتقاد داریم شهید زنده وشاهد و اعمال و رفتار ما است.

در این مراسم رامین زمانی شهردار اسحاق آباد آماده سازی بوستان شهید گمنام در ابتدای این شهر را به فاصله کمتر از ۱۰۰ روز بیان کرد وافزود: این مکان در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع ساخته شده و بزودی فضای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مکان های استفاده کودکان و جوانان و استراحت کهن سالان در آن فراهم می شود.

شهر اسحاق‌آباد با جمعیت حدود ۵ هزار نفر در شهرستان زبرخان قرار دارد و در دفاع مقدس ۳۴ شهید به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.