مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: در دولت سیزدهم ۶۲ روستا و یک شهر در اقصی نقاط استان گازدار شده که تلاش می‌شود تا امسال تمام مناطق روستایی دارای قابلیت گازرسانی به شبکه گاز متصل شوند.

بهره‌مندی ۹۹ درصد روستاهای ایلام از نعمت گاز / مشترکان خانگی به شیرهای EFV تجهیز می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر محمود کشاورز با اعلام این خبر، اظهار کرد: این روستاها شامل چهار روستا در آبدانان، یک روستا در ایلام، یک روستا در ایوان، ۶ روستا در چرداول، ۲ روستا در چوار، ۳ روستا در دره‌شهر، ۱۶ روستا در دهلران، ۲ روستا در سیروان، یک روستا در مهران، ۶ روستا در ملکشاهی، ۲۰ روستا در هلیلان و شهر پهله از توابع شهرستان دهلران بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۶۷ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع در اقصی نقاط استان اجرایی شده است، گفت: از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۶۳۹ علمک در مناطق شهری و روستایی استان نصب و راه‌اندازی شده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه در طول ۲ سال گذشته تاکنون ۲۱ هزار و ۸۳۸ اشتراک جدید پذیرش شده است، افزود: گازرسانی به یک جایگاه سی‌ان‌جی، نصب و راه‌اندازی ۲۸ ایستگاه تقلیل فشار، ایستگاه میترینگ اندازه‌گیری و دو شهرک صنعتی نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی ۹۹ درصد روستاهای ایلام از نعمت گاز / مشترکان خانگی به شیرهای EFV تجهیز می‌شوند

کشاورز با بیان اینکه در این بازه زمانی گاز به بیش از ۳۴۲ واحد تولیدی و صنعتی هم رسیده است،ادامه داد:هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از گاز طبیعی برخوردار بهره‌مند هستند و از ۶۳۷ روستای استان اکنون ۵۶۶ روستا به شبکه گاز متصل است و پروژه گازرسانی ۱۷ روستا در حال اجراست، ۱۳ روستا در دستور کار گازرسانی قرار دارند و ۳۷ روستای دیگر فاقد توجیه گازرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به مصوبه‌های دور نخست سفر رئیس‌جمهوری به استان ایلام در حوزه گازرسانی اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۸ روستای استان شامل طلور آبدانان، هرقروش چرداول، بانروشان مهران، قرجیلیگان و انجیر ملکشاهی، فرخ‌آباد، گوراب علیا و سفلی دهلران برای سال ۱۴۰۰ بود که خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران در همان سال کار گازرسانی این روستاها تکمیل شد.

کشاورز ادامه داد: تکمیل گازرسانی و علمک‌گذاری به دو شهر میمه و پهله در سال ۱۴۰۰ هم انجام شد و مردم این مناطق هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی به دیگر مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری به ایلام با عنوان «گازکشی داخلی منازل مسکونی ۴۵۰ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان انجام شود»، اشاره و تاکید کرد: این شرکت همسو با عمل به مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۵۱۶ مورد گازکشی داخلی ساختمان شامل ۳۳۱ مورد افراد زیر پوشش کمیته امداد و ۱۸۵ مورد افراد تحت پوشش بهزیستی را به‌صورت رایگان انجام داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از اجرای طرح نصب پایلوت شیرها EFV در برخی از مناطق ایلام بر روی علمک مشترکان خانگی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح و در زمان وقوع ضربه به علمک، در مقابل حوادث و بلایای طبیعی به‌ویژه زلزله به صورت خودکار گاز مشترکان خانگی قطع و از بروز حوادث جلوگیری می‌کند.

 کشاورز با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ عدد از این شیرآلات به صورت پایلوت در نواحی ایلام، سرابله، مور موری و صالح‌آباد نصب و راه‌اندازی شده است،افزود: در آینده همه مشترکان خانگی به شیرهای EFV تجهیز می‌شوند، یعنی در زمان بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و دیگر اتفاقات این شیرها به‌طور خودکار جریان گاز را قطع و مانع ورود گاز به بخش خانگی می‌شوند.

 وی با بیان اینکه این شرکت از تمام توان خود در جهت تحقق منویات رهبری در راستای حمایت از بخش تولیدی و صنعتی، از طریق توزیع انرژی و ارتقای شاخص های اقتصادی استفاده خواهد کرد، گفت: تکمیل شبکه گازرسانی ۲ شهر و ۸ روستای استان، گازکشی داخلی منازل مسکونی ۴۵۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و گاز رسانی به روستاهای مناطق محروم شهرستان هلیلان از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

کشاورز در خصوص عملکرد این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و برپایی موکب زائران در ایام اربعین، گازکشی داخلی منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، کاهش سوخت مصرفی در تاسیسات و ساختمان های اداری استان، همکاری در کاشت درخت توسط اکیپ های اجرایی و مدیریت مصرف انرژی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی ادامه داد: هم چنین با همکاری شرکت گاز استان ایلام، برای نخستین بار درسطح کشور توسط یک شرکت دانش بنیان، ترمیم خطوط گازرسانی شهرستان دهلران با استفاده از کامپوزیت‌های زمینه پلیمری، بدون قطع گاز انجام شد که این امر موید توجه و اعتماد این شرکت به دانش روز کارشناسان توانمند شرکت های دانش بنیان داخلی است.

کشاورز در خصوص مهمترین اقدامات کیفی شرکت گاز استان ایلام طی دوسال گذشته گفت: حذف قبوض کاغذی، کسب رتبه برتر رضایتمندی مشترکین و رتبه برتر در استقرار میز خدمت، اجرای طرح طبقه بندی نیروهای پیمانکاری، کاشت بیش از ۲۵۰۰ اصله درخت، دریافت ده‌ها تقدیرنامه، کسب عناوین برتر حوزه انرژی، آموزشی و ورزشی در سطح استان و نیز کسب عنوان واحد خدماتی سبز کشور، از جمله فعالیت‌ها و افتخارات شرکت گاز استان ایلام در دوره دوساله نخست دولت مردمی سیزدهم است.

وی افزود: مشارکت در حوزه آزادسازی زندانیان، کمک های مومنانه به اقشار نیازمند، مشارکت در تامین هزینه درمان بیماران صعب العلاج، اعزام کاروان راهیان نور و خدمت رسانی شایسته به زائران در ایام اربعین در مرز مهران، از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شرکت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: شرکت گاز استان ایلام افزون بر وظایف سازمانی خود، جذب رضایت مشترکین از طریق ارتقای کمی و کیفی خدمات را، اولویت اصلی این مجموعه می‌داند و با پیگیری اهداف خرد و کلان و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی شرکت، در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.