همزمان با آغاز سال نو میلادی، موج حمایت‌های جهانی از فلسطین به ویژه در میان شهروندان کشورهای غربی ادامه دارد.

موج حمایت از فلسطین در اروپا در مراسم‌های سال نو میلادی

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با آغاز سال نو میلادی، موج حمایت‌های جهانی از فلسطین بویژه در میان شهروندان کشورهای اروپایی ادامه دارد و تظاهرات همبستگی با غزه در شهر ژنو سوئیس در آغاز سال نو میلادی و در مراسم‌های خیابانی سال نو برگزار شد و شهروندان سوئیسی پرچم فلسطین را در مراسم سال نو تکان دادند.

یک فعال سوئیسی در این تظاهرات برای حمایت از فلسطین به المیادین گفته است که بیست سال است در همبستگی با غزه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

در فنلاند نیز پرچم فلسطین در جشن سال نو میلادی در شهر هلسینکی، پایتخت این کشور برافراشته شد.

تظاهرات همبستگی با غزه همزمان با مراسم سال نو میلادی در فرانسه و آلمان نیز برگزار شده است.

از سوی دیگر، همزمان با آغاز سال نو میلادی و در میانه جنگ شدید ارتش صهیونیستی علیه غزه، شهرهای اشغالی و به ویژه تل‌آویو مرکز رژیم صهیونیستی سال جدید را با موشک باران نیروهای مقاومت فلسطینی آغاز کرد.

در اولین ساعات بامداد نخستین روز سال نو میلادی، آژیرهای خطر در تل آویو بزرگ به صدا درآمد و رسانه‌ها از شلیک موشک توسط مقاومت فلسطین از غزه در نیمه شب ابتدای سال ۲۰۲۴ خبر دادند.

بر اساس گزارش المیادین، گردان‌های القسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، شهر تل آویو و حومه آن را با رگبار راکت‌های M۹۰ بمباران کردند. القسام نیز اعلام کرد که در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، تل آویو و حومه آن را با رگبار موشک‌های ام -۹۰ بمباران کردیم.

گفته شده است که صدای شلیک و انفجار موشک‌های مقاومت فلسطین به سوی تل آویو در رام الله واقع در کرانه باختری نیز شنیده شده است.

همچنین المیادین گزارش داده است که همزمان با پرتاب موشک‌های مقاومت فلسطین به سوی تل آویو، تکبیر و هلهله در نوار غزه و شادی گسترده شهروندان فلسطینی را فراگرفت.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که حداقل ۲۰ موشک از نوار غزه به سمت تل آویو شلیک شده است.

موشک باران تل آویو توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه در اوج بمباران غزه نشان دهنده شکست عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در کنترل این منطقه از فلسطین است.

رسانه‌های اسرائیلی در گزارشی انتقادی از عملکرد ارتش همزمان با بمباران تل آویو گفتند که ساعاتی پیش، ارتش اسرائیل گزارش داد که ظرفیت بمباران از غزه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما با وجود این ادعای ارتش، حماس در حال پرتاب ده‌ها موشک به تل آویو است و وقت آن رسیده که از توهین و دروغ به خودمان دست برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.