معاون آموزش وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی گفت: اگر بدون کیفیت دانشجو تربیت کنیم، قطعا تبعات آن برای سلامت مردم خوب نخواهد بود.

اسامی دانشجویانِ پزشکی شبهه‌دار هنوز به وزارت بهداشت اعلام نشده است

ابوالفضل باقری‌فرد درباره گلایه‌هایی که در خصوص افزایش ظرفیت از سوی سازمان نظام پزشکی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: اولین موضوعی که برای افزایش ظرفیت‌ها نیاز داریم، زیرساخت است. زیرساخت هم نیازمند بودجه است. اگر دانشجوی بدون کیفیت تربیت کنیم؛ فایده‌ای ندارد. همه ارزش پزشکی ما به کیفیت آن است وقتی کمیت را زیاد می‌کنیم، باید زیرساخت لازم را داشته باشیم تا کیفیت لازم را به دست بیاوریم.

باقری‌فرد تصریح کرد: اگر بدون کیفیت دانشجو تربیت کنیم، قطعا تبعات آن برای سلامت مردم خوب نخواهد بود. ما براساس برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرش دانشجویان را شروع کرده‌ایم. دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند نیاز به فضای آموزشی، آزمایشگاه، تخت‌های آموزشی و ... دارند طبیعی است که این موارد قبل از ورود دانشجو باید آماده شود اما اگر الان هم اعتبار به ما پرداخت شود می‌توانیم شرایط را آماده کنیم.

معاون آموزش وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دانشجویان شبهه‌دار اغلب در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند آیا وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت این دانشجویان برنامه‌ای دارد، گفت: هنوز سازمان سنجش اسامی این دانشجویان را به ما اعلام نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.