۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 952026

خداوکیلی با این سابقه درخشان بانک‌ها در دادن وام‌های واجب و ضروری، تعجب نمی‌کنید که چطور و چرا قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین بانک کشور که خدا می‌داند پیش از این چند نفر از مشتریانش وام ازدواجشان را صرف خرید پوشک فرزند اولشان کرده‌اند ...

چی شده اصلاً؟!

میم.ظرافتی  / شما خودتان را بگذارید جای ما! تا همین یکی دوماه پیش، بانک‌های سابقه‌دار و قدیمی وغیرقرض‌الحسنه، حتی برای وام ازدواج که واجب هم هست، شما را سرمی‌دواندند تا از هرچه وام و از هرچه ازدواج است بیزار بشوید. وام فرزندآوری هم همین‌طور. مثلاً رئیس بانک محله و خیابان ما وقتی درخواست وام فرزندآوری را می گذاشتی جلویش، جوری نگاهت می‌کرد و لبخند می‌زد که هم مراتب مشتری‌مداری را رعایت کرده باشد و هم به شما بفهماند: پدرجان شما خبط کرده و صاحب فرزند دوم سوم شده‌ای، چرا بانک ما باید تقاصش را پس بدهد! تازه مورد داشتیم  که رئیس سابق و اسبق همین بانکی که عرض کردیم وقتی طرف درخواست وام ازدواج  را گذاشته روی میزش، پوزخند زده که یعنی: بخت برگشته! این چه کاری بود کردی؟ به خاطر چندرغاز وام خودت را توی هچل ازدواج انداختی؟ بعد هم آن‌قدر امروز و فردا کرده و ضامن کوچک و بزرگ و سفته درشت خواسته که داماد بیچاره مجبور شده مبلغی هم روی وام بگذارد و همه را بابت مخارج زایمان عروس خانم هزینه کند! حالا حساب وام‌هایی که هیچ‌وقت نداده یا به اسم وام اشتغال‌زایی، کارآفرینی، صنایع‌دستی، پایی، چشمی و غیره، داده به خرده وام‌گیرهایی که بعدها، اسمشان توی لیست بدهکاران کلان بانکی درآمده به کنار! 

خداوکیلی با این سابقه درخشان بانک‌ها در دادن وام‌های واجب و ضروری، تعجب نمی‌کنید که چطور و چرا قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین بانک کشور که خدا می‌داند پیش از این چند نفر از مشتریانش وام ازدواجشان را صرف خرید پوشک فرزند اولشان کرده‌اند یا وام فرزندآوری را زده‌اند به زخم عروس و داماد کردن فرزندان و یا وام اشتغالشان صرف هزینه مراسم ختمشان شده است، یک‌باره این‌قدر مشتری‌مدارتر، مهربان و وام‌بده از نوع قرض‌الحسنه‌اش شده؟ چی شده اصلاً؟ انقلاب بانکی رخ داده... طرح تحول نظام بانکی دارد اجرا می‌شود... دلار ارزان شده... چی شده واقعاً؟ ما معتقدیم چون خدا را شکرهیچ‌کدام از این کارهایی که گفتیم نشده، پس ما داریم خواب می‌بینیم. فوقش اینکه از غصه وام‌های با سود بالا که گرفته‌ایم و اقساط تمام نشدنیشان، سکته را زده‌ایم و این توهم و تصور وام راحت و ارزان هم ازجمله سکرات و غمرات دَم مردنمان است... همکارانم اشاره می‌کنند: «نه آن‌جوری که فکر می‌کنی شده، نه سکته زده‌ای. سکته را وقتی می‌زنی که به هوای تبلیغات بانکی اخیر بروی بانک و درخواست وام ۳۰۰ میلیون تومانی بدهی و بعد متوجه بشوی قرارداد قرض‌الحسنه‌اش چیزی مثل قرارداد ترکمنچای است!»     
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.