جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ۶۳ نفر از زندانیان غیر عمد استان آزاد می شوند.

آزادسازی ۶۳ زندانی غیرعمد خراسان جنوبی

 

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد یوسفی ظهر سه شنبه در مراسم آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد اظهارکرد: امروز ۱۳ دی ماه مصادف با سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی، عمار انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه فردا سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلمیانی و چهارمین سالگر این شهید بزرگوار است، تصریح کرد: امیداست خداوند توفیق دهد تا در این راه قدم برداشته و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به ویژگی های حاج قاسم سلیمانی و دلیل اینکه سردار دل ها لقب گرفتند و در دل همه جهانیان جا گرفته اشاره داشت و گفت: یکی از ویژگی های بارز سردار دل ها تبدیل تهدیدها به فرصت ها بوده است.

یوسفی ادامه داد: تهدیدهایی که در این سال ها برای جهان اسلام و کشور اتفاق افتاد با درایت و تدبیر توسط شهید حاج قاسم سلیمانی به فرصت تبیدل گردید که اگر بخواهیم هر یک را تجزیه و تحلیل کنیم باید بگوییم که هر کدام می توانست منطقه را به آتش بکشاند.

وی بیان داشت: حاج قاسم در مکتب امام(ره) و مقام معظم رهبری رشد و نمو یافته و در دانشگاه عظیمی به نام دانشگاه هشت سال دفاع مقدس آموزش دیده بود که باعث گردید که یکی از خصلت های شاخصشان شجاعات باشد و از تهدیدهای جبهه نبرد نترسیده و به این فکر باشند که این تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: حاج قاسم سلیمانی داعش را تبدیل به جبهه مقاومت کرد که امروز در کشورهای منطقه مو دماغ استکبار جنایت کار شده و می بینیم یکی از کوچکترین قسمت های این جبهه به نام حماس چه به حال صهیونیست آورده است.

یوسفی با اشاره به اینکه اتفاقی که در محور مقاومت افتاد، خنثی سازی طرح های آمریکا بوده است، یادآور شد: دشمن طرح های بزرگی برای منطقه ما داشت اما حاج قاسم و یارانش توانستند تمام نقشه هایی که دشمن برای تجزیه خاورمیانه و غرب آسیا کشیده بودن تا نقشه را تغییر دهند نقش بر آب کند.

وی اضافه کرد: یکی از اتفاقاتی که افتاد، استحکام درونی بین محور مقاومت با محوریت حاج قاسم بوده و الان نیز جانشین بر حق ایشان با افتخار در سطح منطقه راه حاج قاسم را ادامه می دهد.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های حاج قاسم داشتن نگاه فرا جنایی به مسائل سیاسی بوده است، تصریح کرد: حاج قاسم از جناح خاصی حمایت قاطع نداشت و همیشه به دنبال وحدت، نزدیک کردن و انسجام گروه های سیاسی داخل کشور بود.

یوسفی ادامه داد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران رهبری قرار داریم باید بتوانیم دیدگاه هایمان را به یکدیگر نزدیک کرده و هدفی به جز اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران نداشته باشیم و تلاش کنیم با بالا بردن مشارکت سیاسی در انتخابات پیشرو، کشور خود را بیمه نماییم.

وی با بیان اینکه دشمن نقشه های سنگینی را برای انتخابات پیشرو کشورمان کشیده و تلاش دارند یکبار دیگر مردم را آزمایش و بین مردم و نظام و حاکمیت فاصله بیندازند، یادآور شد: باید با بصیرت انقلابی نقشه های دشمن را به خوبی تشخیص داده و در جهت خنثی کردن این نقشه ها اقدام کنیم.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته دشمنان ما تلاش کردند، فتنه سنگینی را در کشورمان رقم بزنند، افزود: فتنه ای که امسال به نوعی خودشان را درگیر ساخته و عذاب اعمالشان را خداوند به خودشان نازل کرد و خوشبختانه کشورمان هر روز بیش از پیش به سمت اعتلا و پیشرفت قدم بر می دارد.

یوسفی افزود: در فتنه سنگینی که به عنوان یک جنگ شناختی و ترکیبی در کشور افتاد بخشی از سرمایه اجتماعی کشورمان آسیب دید و از سال گذشته همه دستگاه ها و نهادهای مسئول تلاش می کنند با اقدامات مختلف بتوانند این سرمایه اجتماعی را بازسازی کنند.

وی گفت: موضوع جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و نهضت جهاد خدمت و خدمت مؤمنانه یکی از اقداماتی بوده که می تواند به ترمیم و بازسازی سرمایه اجتماعی کمک کند و امروز در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم در مجموعه حقوق دانان سپاه با همکاری مجموعه دادگستری، سازمان بسیج سازندگی، انجمن حمایت از زندانیان استان و ستاد دیه این اتفاق افتاد که شاهد آزادسازی ۶۳ نفر از زندانیان غیرعمد استان باشیم.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه از سال ۹۸ که نهضت خدمت مؤمنانه رقم خورده این گونه اتفاقات به برکت همدلی و هم افزایی دستگاه قضایی استان و سایر نهادها صورت می گیرد، بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۶۰ زندانی غیر عمد آزاد شده اند که با این مرحله آزادسازی ۶۳ نفر دیگر از زندانیان غیرعمد، حدود ۲۴۳ زندانی در مجموع در استان آزاد خواهند شد و به آغوش خانواده خود باز می گردند.

یوسفی با اشاره به اینکه بسیج حقوق دانان سپاه با همکاری دستگاه قضایی استان قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه اجتماعی را شکل داده اند، خاطرنشان کرد: در ذیل این قرارگاه ۷ کارگروه فعالیت داشته و خدمات مختلفی به زندانیان و خانواده های آنها ارائه می دهند.

وی ادامه داد: کارگروه بهداشت و سلامت، کارگروه اشتغال، کارگروه مشاوره قضایی، کارگروه حمایتی و نهضت کمک های مؤمنانه، کارگروه فرهنگی و تربینی و کارگروه آزادسازی از جمله این کارگروه ها است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.