پرواز پروانه ها جشنی برای به تکلیف رسیدن ۲ هزار دختر مشهدی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

جشن «پرواز پروانه ها» برای ۲ هزار دختر مشهدی در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، آغازی قشنگ برای شروع بندگی دو هزار پروانه که وقتی بالهایشان را در رواق‌های حرم گشودند، عطر خوشبوی گلهای چادر نمازشان در فضا پیچید.

«سلام» پرشوری به حضرت رضا(ع) می دهند و بعد باهم می خوانند، «صلی علی محمد، جشن عبادت آمد»؛ صدای خنده های قشنگ، جیغ و دستهایشان هم شوری در حرم بپا کرده است. 

جشن عبادت و جشن تکلیفشان را با دعا برای سلامتی پدر ومادر و معلمانشان ادامه می دهند، فریاد «صلوات» و یا« امام رضایشان» در تمام صحن های حرم شنیده می شود. 

شوق خنده هایشان، شور نگاهشان، دستهای کوچکشان که با خواندن هر سرود بالا و پایین می رود و تصویرسازی می کنند، از دیدنی ترین تصاویری است که تا به امروز ثبت کرده ایم.

مجری می گوید،«جشن تکلیف یعنی دختران به سن نه سالگی رسیده اند» و بچه ها در پاسخ به اینکه «جشن تکلیف» یعنی چه؟ یکصدا می خوانند: «دین من اسلام است، من مسلمان هستم»

زینب سادات دختری از دختران حاضر در جشن، دکلمه میخواند: «ما روی دوشمون دو بال رنگی داریم، فرشته ها ببینن حال قشنگی داریم، ما می خوایم مثل حضرت زهرا، چادر رنگی سرکنیم، از حجاب و خوبیاش همه دنیا رو خبر کنیم. بعد از این، تو مهمونی، موهامو میپوشونم با روسری، بابامم میگه« دخترم از همه زیباتری» 

جشن و شادی بچه ها با اجرای برنامه عروسکی ادامه می یابد و در لحظات پایانی مراسم، مجری از بچه ها می خواهد تا با دستان کوچکشان، برای امام رضا شکل قلب بسازند؛ فرشته های معصوم قلب می سازند و آن را نثار« آقا» می کنند و این می شود، عهدی میان آنها با امام رضا و با خدا که دلهای پاک کوچکشان تا ابد در گروه محبت اهل بیت بماند. 

با طنین انداز شدن صدای اذان، خبر خوب برای بچه ها اعلام می شود و آنها اولین نمازشان را به امامت حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی اقامه می کنند و پروانه ها پروازشان آغاز می شود. 

سرتیپ دوم رسول جباری، جانشین قرارگاه اجتماعی امنیتی قرارگاه برونسی سپاه پاسداران، درباره برگزاری این جشن در حاشیه مراسم و در گفتگو با آستان نیوز اظهار میکند: تدارک برگزاری جشن تکلیف برای ۲ هزار دختر دانش آموز دیده شد تا در جوار امام رضا(ع) اولین نماز را به امامت تولیت آستان قدس رضوی بجا آورند. 

وی می گوید: قرارگاه اجتماعی امنیتی برونسی با همکاری آستان قدس رضوی این برنامه را برگزار و جشن های دیگری نیز به همین سبک در آینده برگزار خواهد شد. 

به گفته این مسئول، برای ۳ هزار دختر دانش آموز جشن های دیگری در مساجد تدارک دیده شده که بزودی برگزار خواهد شد.  

سرتیپ جباری در پایان بیان می کند: این دانش آموزان از مدارس حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار مشهد میهمان این جشن بودند و هدایایی از جمله چادر نماز به آنها اهدا شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.