معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری خراسان رضوی و افغانستان از مرز دوغارون خبر داد.

رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری خراسان رضوی و افغانستان از مرز دوغارون

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: آذرماه سال ۱۴۰۱ مجموع ترددها در مرز دوغارون اعم از صادرات، واردات و ترانزیت کالا؛ ۱۰ هزار و ۹۰۴ کامیون بوده و این رقم در آذر امسال به ۱۸ هزار و ۳۹ کامیون افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به دلایل رشد مراودات تجاری اشاره کرد و افزود: اصلاح روندهای گمرکی و زیرساخت‌های مرز، افزایش ساعت کاری و توافقات دوجانبه طی چند ماهه گذشته، سبب رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری نسبت به مدت مشابه از این مرز شده است.

وی ادامه داد: از نظر شاخص‌های مستمر مربوطه در صادرات و ترانزیت کالا از وضعیت خوب و رو به جلویی برخوردار هستیم.

پیش از این استاندار خراسان رضوی در سلسله دیدارهای نخبگانی در جمع صادرکنندگان استان گفته بود مصادیق مطرح شده در جلسه را به طور خاص پیگیری می کنیم چرا که حل مسائل حوزه صادرات باید به طور جدی پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار تاکید کرد: استان خراسان رضوی امسال رشد قابل توجهی در صادرات داشته است، معاونت اقتصادی استانداری و مدیران استان در این زمینه حمایت های خوبی داشتند و با فضای ایجاد شده زمینه این رشد به خوبی فراهم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان در حوزه‌های مختلف دارای مزیت‌های فراوان است، عنوان کرد: رشد ترانزیت در ابتدای سال نیز یک رشد جهشی بود و این‌ها نشان از اهتمام مدیران و فعالان این حوزه در کنار هم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.