شاخص‌های داوری ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه توسط رییس هیئت داوران این جشنواره تبیین شد.

‍ تبیین شاخص‌های داوری ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه 

به گزارش قدس خراسان، غلامرضا بنی اسدی به شاخص‌های در نظر گرفته‌شده برای داوری آثار اشاره کرد و گفت: مساله محوری در حوزه تخصصی، امیدواری به آینده، نوجویی و افق گشایی، راهنما و پیشنهاد دهنده، دربرگیرنده و پربازخورد، برندسازی مشهد و استان، هندسه مشخص در نگاه و نگارش، نقد مصلحانه، پرداختن به شعار سال و رفع مشکل صنعت از جمله شاخص‌هایی است که برای داوری آثار این جشنواره در نظر گرفته شده است.

رییس هیئت داوران ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه بیان کرد: نوجویی لازمه کار رسانه است و آنچه از یک خبرنگار تخصصی حوزه اقتصادی انتظار می‍‌رود، آن است که راهنمایی دهنده بوده و امیدواری به آینده را در دل مردم زنده کند؛ از سوی دیگر آثار رسانه‌ای تولید شده در استان خراسان رضوی باید بازنمودی از تعلق خاطر مردم به مشهدالرضا باشد. دیگرانی هم که در این جغرافیای مقدس، فعالیت می‌کنند در همین دایره هویتی کارشان صاحب جایگاه باشد.

وی همچنین لزوم پرداختن به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید را در آثار رسانه ای مرتبط با حوزه اقتصادی از جمله مولفه‌های مورد توجه دانست و گفت: جدا از شاخص‌هایی حرفه‌ای که باید خبرنگار در اثر خود لحاظ کند، وفاداری به زبان فارسی و نگارش مبتنی بر آن از مهمترین بایستگی‌هایی است که در داوری آثار این جشنواره در نظر گرفته شده است.

بنی اسدی افزود: انتخاب موضوع مناسب، انتخاب تیتر مناسب، شیوه نگارش، رعایت ارزش‌های خبری، انتخاب لید مناسب، هماهنگی بین تیتر و متن، استفاده از سبک مناسب، درست نویسی و استفاده از تکنیک مقایسه، خلاقیت و برجستگی و کمیت مناسب کار از مولفه‌های دیگر برای داوری این آثار است که خروجی یک اثر رسانه‌ای را مطلوب می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.