امام جمعه رشت گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از برنج کشاورزان در گیلان به فروش نرفته و روی دست آنان باقی مانده است.

حدود ۷۰ درصد از برنج کشاورزان گیلانی به فروش نرفته است

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت اظهار کرد: با وجود اینکه کشاورزان ما تک محصولی هستند، اگر برنج تولید شده از سوی آنان به فروش نرود با مشکل مواجه خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: پیشنهاد ما این است که دستگاه های اجرایی، ادارات و شرکت های بزرگ برای خرید برنج داخلی به طور مستقیم از کشاورزان اقدام کنند تا دست واسطه ها نیز کوتاه شود.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: انتظار ما از دولتمردان، حمایت همه جانبه از کشاورزان است تا محصولات آنان به خصوص برنج به فروش برسد؛ امیدواریم که به زودی شاهد اقدامات شایسته ای در این بخش باشیم.

امام جمعه رشت در ادامه به مهار تورم توسط دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه تورم در ابتدای سال ۵۵ درصد بوده اما هم اینک این رقم به ۳۹ درصد کاهش یافته ؛ امیدواریم که همچنان شاهد کاهش تورم در کشور باشیم.

آیت الله فلاحتی به معضل نقدینگی در جامعه نیز اشاره و اضافه کرد: مهار نقدینگی یکی از راه های مهار تورم است که متاسفانه میزان نقدینگی در دولت گذشته بسیار زیاد بود؛ زمانی که دولت سیزدهم آغازبه کار کرد این میزان ۴۲ درصد بود اما هم اینک میزان نقدینگی در جامعه به ۲۷ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود نقدینگی های افسار گسیخته باعث تورم و بی ثباتی در نظام اقتصادی کشور خواهد شد و از سوی دیگر نیز ثروت کشور به صورت عادلانه توزیع نمی شود؛ به همین دلیل دولت تلاش دارد تا نقدینگی موجود در جامعه را مهار کند.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش به جنایت تروریستی در کرمان اشاره کرد و گفت: ملت ایران با این جنایت‌ها خشمشان نسبت به دشمنان بیشتر می شود و از سوی دیگر نظام جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

آیت الله فلاحتی افزود: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدای خود آبیاری شده و به طور حتم مسئولان، انتقام سختی را از مسببان این جنایت خواهند گرفت و ملت ما نیز خواهان این امر هستند که انتقام سخت و سریع باشد.

وی اظهار کرد: البته همه مجامع جهانی انزجار خود را از این جنایت اعلام کردند اما دشمنان و فریب خوردگان باید بدانند که مسلمان کشی و شیعه کشی، انقلاب اسلامی ملت ما را به عقب نمی برد و ملت ما مقاوم تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.