معاون سیاسی وزیر کشور گفت: داوطلبانی که عدم احراز صلاحیت شده‌اند می توانند از ۱۷ الی ۱۹ دی ماه به مدت سه روز با پیگیری مجدد در سامانه اعلامی شورای نگهبان شکایت خود را ثبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور: داوطلبان ۳ روز فرصت اعتراض به نتایج صلاحیت‌ها را دارند

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور امروز در جلسه ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به مشارکت خوب مردم خراسان شمالی در انتخابات‌ها، اظهار کرد:  مردم خراسان شمالی در تمام وقایع و رویدادهای انقلاب اسلامی در صحنه حاضر بوده اند این موضوع نشأت گرفته از دینداری، بصیرت، مسئولیت پذیری و ولایتمداری مردم این استان است. 

وی گفت: آمادگی حضور پرشور در تمام اقشار، اقوام و قومیت ها، احزاب، حلقه های میانی، پیشکسوتان، علما و ... در خراسان شمالی وجود دارد و با حضور حداکثری در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و همچنین در راستای تشکیل مجلسی قوی تلاش کنیم. 

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم و با روحیه همدلی و هم افزایی مسئولان، اتفاقات خوبی در روند اجرایی انتخابات و تامین زیرساخت های انتخاباتی در استان رقم خورده است، افزود: با توجه به قانون جدید و امکان استفاده از ۵ سند هویتی شامل؛ کارت ملی، کارت پایان خدمت سربازی، گذر نامه و شناسانه و لزوم راه اندازی سامانه احراز هویت در تمام مراکز اخذ رای، زیر ساخت های خوبی برای برگزاری مطلوب انتخابات فراهم شده است.

شاهچراغی با اشاره به اعلام احراز صلاحیت داوطلبان، گفت: داوطلبانی که عدم احراز صلاحیت شده اند می توانند از ۱۷ الی ۱۹ دی ماه به مدت سه روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ با پیگیری مجدد در سامانه اعلامی شورای نگهبان شکایت خود را ثبت کنند و این اعتراض ها در یک دوره ۳۰ روز توسط شورای نگهبان بررسی و نتایج اعلام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه رعایت بی‌طرفی مجریان در مراحل اجرایی انتخابات ضروری است، گفت: بی‌طرفی و پرهیز از جانب‌داری در تمامی مراحل اجرایی برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری، از سوی مسئولین، امری ضروری و قطعی است. 

شاهچراغی تصریح کرد: مدیران در دولت سیزدهم هیچ شأنی به‌جز خدمتگزاری برای خود قائل نیستند و در واقع خدمتگزاری مطلوب حق ملت عزیز ایران اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات کشور و دولت سیزدهم تمامی ظرفیت‌ها، امکانات و توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر انتخاباتی سالم، با دقت و نظارت به کار گرفته است.

شاهچراغی هدف از برگزاری این‌گونه نشست‌های تبیینی را رصد میدانی حوزه های انتخابیه  تحقق مشارکت حداکثری و قوی پای صندوق‌های رأی در ۱۱ اسفندماه سال جاری، عنوان کرد و افزود: در راستای آگاهی‌بخشی و تبیین جایگاه و اهمیت انتخابات و حضور مردم و اقشار مختلف جوانان و بانوان و... در پای صندوق های رای تلاش شود. 

وی ادامه داد: پیگیری و تلاش مسولان برای رفع دغدغه ها و مشکلات مردم و اقدامات موثر و پروژه های امید آفرین موجب ایجاد حس رضایتمندی مردم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.