معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون آمریکا و اسرائیل خود را مدافع حقوق بشر معرفی کردند اما پیکر شهیده مریم قوچانی غروی و ۲۲ دانش آموز شهید حجتی نیست جز آنکه آمریکا تئوری و هدفی جز کشتار و ادم کشی ندارد.

برگزاری مراسم تشییع ۲ تن از شهدای حمله تروریستی کرمان در مشهد/شهدایی که اتمام حجت دشمنی با آمریکا شدند

به گزارش قدس خراسان، ظهر روز شنبه، ١۶ دی‌ماه، مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی کرمان و یک شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس، در مشهد برگزار شد.

خیابان امامت مشهد، امروز میزبان شهدا و مردم شهیدپروری بود که به استقبال و بدرقه شهدا آمده بودند. شهدایی که چندروز قبل، در حمله تروریستی کوردلان به گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیده بودند. شهیده مریم قوچانی غروی و شهید عادل رضایی، قربانیان ترور حادثه کرمان بودند. شهید جواد ایزدی، شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس نیز امروز در میان جمعیت دلسوخته مشهد تشییع شد.

مردم گروه‌گروه و دسته‌دسته از کوچه و خیابان‌های اطراف، خودشان را به محل قرار می‌رساندند. هرچه زمان می‌گذشت، سیل جمعیت نیز بیشتر می‌شد. این‌بار اما حضور زنان پررنگ‌تر از هربار به چشم می‌آمد. زنان مشهدی به میدان آمده‌ بودند تا همدردی و همبستگی خود را با شهیده‌ی حمله تروریستی کرمان و خانواده داغدار او ابراز کنند.

بار دیگر حمله کور دشمن و نقشه‌ی او برای به زانو درآوردن ملت ما برآب شده بود و صحنه‌ای که به خیال خام آن‌ها، بنا بود صحنه‌ی شکست ما باشد، تبدیل به عرصه‌ای برای تجدید عهد و میثاق ملت با شهدا و آرمان‌های سیدشهیدان مقاومت، حاج قاسم سلیمانی بدل شد. مردم با مشت‌های گره کرده و نوایی آکنده از خشم و غم، فریاد حیدرحیدر سر می‌دادند.

ندای لبیک یاحسین مردم نیز مهر تاییدی بر آرمان روشن حاج قاسم بود. مردم مشهد با حضور پررنگ خود در مراسم تشییع شهدا بار دیگر ثابت کردند که ملت شهداتند و شهادت را افتخار خود می‌دانند.

پیکر شهدا که به محل قرار رسید، صدای اشک و آه مردم اوج گرفت و داغ دلشان تازه شد. گویی بار دیگر تمام اتفاقات چند روز اخیر و اخبار تلخ آن را از نظر گذراندند و به راستی خود را صاحب این عزا و ماتم می‌دانستند.

شهدای کرمان نشان دادند آمریکا چهره‌ای جز آدمکشی ندارد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در مراسم تشییع پیکر شهدا بیان کرد: پیام این مراسم و این شهدا به ما این است که حرکت در مسیر خدا نه ترس دارد نه حزن. پیام ما به جهانیان این است که در دشمن شناسی حجت برای ما تمام شد. تاکنون آمریکا و اسرائیل خود را مدافع حقوق بشر معرفی کردند اما پیکر این شهیده و ۲۲ دانش آموز شهید حجتی نیست جز آنکه آمریکا تئوری و هدفی جز کشتار و ادم کشی ندارد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد گفت: ما مکررا از آمریکا و اسرائیل شنیدیم که مدافع حقوق بشرند اما این پیکرها خبر از چیز دیگری می‌دهند. شهدا اثبات کردند دشمنان ما چهره‌ای جز آدم کشی در کره زمین ندارند.

وی ادامه داد: کارنامه آدم‌کشی امریکا کارنامه‌ای مفصل و طولانی است. ۱۰۰ میلیون سرخپوست به قتل رسیدند تا امریکاییان مستقر شوند. کجا بودند بنیادهای حقوق بشر تا این جنایات را منعکس و افشا کنند؟ آمریکا در ویتنام ۳میلیون نفر را قتل عام کرد . امریکا ۲۲۰هزار انسان بی گناه را در هیروشیما، درلحظه نابود کرد. ارمغان آمریکا برای منطقه چه بود؟ آن‌ها با اتهامات واهی به عراق حمله کردند و غریب به ده سال در عراق حضور داشتند اما حاصل حضور ان ها چه بود جز گروهک‌هایی چون القاعده و داعش که مولود امریکا و اسرائیل هستند. زمانی که بیش از ۱ میلیون نفر از مردم عراق قتل عام شدند، بنیادهای مدافع حقوق بشر کجا بودند؟ این محفل فرصتی است تا زنان و مردان و جوانان ما از این جنایات آگاه شوند.

گنابادی نژاد افزود: اما چه کسی با داعش مبارزه کرد. ایا غیر از جبهه مقاومت و سردار سلیمانی بود؟ ایا اتهام او غیر از مبارزه با داعش بود؟ چرا آمریکا دستور به قتل کسی داد که داعش را نابود کرده بود؟ شهدای کرمان اثبات کردند که اسرائیل و آمریکا هویتی جز آدم‌کشی ندارند.  حادثه کرمان تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

وی تاکید کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم، انچه از جنایات امریکا و اسرائیل اتفاق افتاده از سر قدرت نیست. این ها همان ناله ها و توان اخر ابرقدرتی رو به نابودی است و انشالله به زودی وعده الهی محقق می‌شود و نماز جماعت با امامت رهبر انقلاب در بیت المقدس برگزار خواهد شد. امروز دیگر شعار مرگ بر امریکا و اسرائیل شعار مردم ایران نیست و مردم دنیا پشت این شعار ایستادند.

زنان مشهدی پیشاپیش تشییع پیکر خواهر شهیدشان بودند

آنچه این تشییع حزن‌انگیز اما باشکوه را متمایز می‌کرد، پیشرو بودن بانوان در مسیر بدرقه شهدا بود. زنان مشهدی با در دست داشتن تصاویری از حاج قاسم سلیمانی و پلاکاردهایی برای ابراز همدردی با خانواده شهدا، خواهر شهید خود را را بدرقه می‌کردند. مادران بسیاری دست در دست کودک خود گرفته و با چشمانی اشک‌آلود، شهادت را به شهیده‌ حمله تروریستی تبریک می‌گفتند.

اما نوجوانان، دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های بیدار هم در میان جمعیت کم نبودند. یکی از همین نوجوانان از حضورش در این مراسم گفت: آمده‌ام که بگویم راه حاج قاسم ادامه دارد و همانطور که سردار می‌گوید، ما ملت شهادتیم و به شهادت افتخار می‌کنیم.

زنی میانسال نیز که سربندی منقش به نام اباعبدالله را به پیشانی بسته بود، با بغض از داغی که جنایت بر سینه‌اش گذاشته گفت: آمده‌ام که بگویم ملت ما از هیچ‌چیز نمی‌ترسد. جمعیتی که امروز برای تشییع پیکر شهدا آمدند همه چیز را عیان می‌کند. اما آن‌هایی که خودشان را به خواب زده‌اند هرگز بیدار نمی‌شوند.

سیل جمعیت در مسیر خیابان امامت مشهد با نوای زینب زینب به راه خود ادامه داد. مردم از بانوی صبر و استقامت برای خانواده شهدا طلب صبر و آرامش می‌کردند و شهیده مریم قوچانی غروی را تا منزلش واقع در همان خیابان همراهی کردند. بسیاری از مردم و هم محله‌ای‌های شهید نیز از مدت‌ها قبل منتظر ایستاده بودند.

جمعیت رفته رفته در خیابان منتهی به منزل شهید به اوج خودش رسید و شعار خواهرم خواهرم شهادتت مبارک زنان مشهدی، در خیابان طنین‌انداز شد.

اعلام خبر شهادت دختر، در تشییع پیکر مادر!

اما لحظه دردناک و سنگین مراسم که قلب تمام حاضران را به درد آورد، لحظه اعلام خبر شهادت فرزند شهیده مریم قوچانی غروی بود. شهیده فاطمه دهقان، فرزند این شهید نیز که همراه با مادر خود در گلزار شهدای کرمان حاضر شده بود، چند روز پس از این واقعه در بیمارستان بستری بود که سرانجام بر اثر شدت جراحات، به فیض رفیع شهادت نائل آمد. با اعلام این خبر به مردم، سوز و گدازی در جمعیت به راه افتاد و گویا خشم و غم مردم بیش از پیش، در فریادها و ناله‌هایشان تجلی پیدا کرده بود!

در این مراسم، شهیده مریم قوچانی غروی و شهید عادل رضایی، مداح اهل بیت، که از شهدای حمله تروریستی کرمان بودند، به همراه شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس، شهید جواد ایزدی، در میان جمعیت داغدار و شهیدپرور مشهد تشییع شدند تا بعد از طواف در حرم مطهر رضوی، در منزل ابدی خود آرام بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.