وزیر کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و برای کاهش آن باید راهکارهای لازم را در نشست‌های رسمی و اداری بررسی و پررنگ کرد.

وزیر کشور: کاهش آسیب‌های اجتماعی در نشست‌های اداری پررنگ شود

احمد وحیدی روز شنبه در جریان دومین سفر رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به زنجان در نشست شورای اداری شهرستان طارم با بیان این مطلب افزود: در مورد طلاق، اعتیاد، مفاسد اجتماعی و خودکشی باید در نشست‌ها گفت و گو کرد و کاهش آن‌ را در دستور کار قرار داد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی جامعه آسیب‌های اجتماعی است و مسوولان متولی آن باید حتما در نشست‌ها حضور داشته باشند، برخی از آسیب‌ها مهم‌تر از مطالبات در حوزه تولیدی است، مثلا در مورد خودکشی باید ریشه‌ها را بررسی کرد.

وحیدی تصریح کرد: برخی از آسیب‌ها ناشی از افسردگی است که اگر برنامه‌های دسته جمعی در دامان طبیعت برگزار کنید، بیشتر این افراد مداوا شده و از نظر روحی متحول خواهند شد.

وزیر کشور در مورد اتباع غیرمجاز افاغنه نیز اظهار کرد: لازم است که یک درخواست به استانداری زنجان داده شود تا در فواصل نیاز به نیروی کار مخصوصا در حوزه کشاورزی تعداد تردد اتباع افاغنه را مشخص کرده و مجوز تردد صادر شود.

این مسوول همچنین در مورد پارک بانوان نیز گفت: من خودم اعتقاد دارم که عوارض طبیعی زنجان و طارم به قدری جاذب و دلربا است که نیازی به پارک بانوان نیست، اما اگر درخواستی وجود داشت شهرداری آن را در اولویت قرار دهد.

وحیدی با بیان اینکه هنوز کسی نمی‌داند زیتون برای طارم زنجان است، گفت: حتما لازم است نمادسازی (برندینگ) صورت بگیرد و حتی اگر لازم شد یک مرکز تحقیقات زیتون در طارم راه اندازی شود و مباحث بهینه و توانمند کردن نهال‌ها را انجام دهد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: شهرستان طارم به لحاظ اقتصادی می‌تواند ارزش راهبردی داشته باشد، ضمن اینکه مسایل فرهنگی و رضایت مردم از عملکرد نظام نیز باید افزایش یافته و مشارکت انتخاباتی از ۸۱ به ۹۰ درصد برسد.

وحیدی با بیان اینکه فرمانداری باید مأمن و ملجا مطالبات مردمی باشد، یادآور شد: اگر دلسوزانه پای حرف مردم بنشینید و از ایده‌های تازه استفاده کنید، آهنگ توسعه افزایش خواهد یافت.

چی با تاکید بر حمایت از جوانان انقلابی بیان کرد: درب فرمانداری و بخشداری به روی جوانان دغدغه مند و انقلابی باز باشد و هرگز آن‌ها را به کنار نگذارید.

در پایان این نشست وزیر کشور به مسوولان ارشد استانی تاکید کرد که موضوع تامین آب کشاورزان به صورت ویژه پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.