طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه هفته جاری در ادامه سفر دیپلماتیک منطقه‌ای خود به غرب آسیا، بعد از ترکیه برای دیدار با مقامات اسراییل به تل آویو سفر خواهد کرد.

«تل آویو» مقصد بعدی سفر منطقه‌ای بلینکن

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر ویژه جاری خود به منطقه غرب آسیا دوشنبه آینده به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گزارش داد که بلینکن دوشنبه آینده به تل آویو سفر خواهد کرد و صبح روز بعدی با وزیران کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی (کابینت) موسوم به «کابینه جنگ» درباره مدیریت جنگ در نوار غزه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

منابع عبری زبان گزارش دادند که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا با وزرای «کابینه جنگ» رژیم صهیونیستی درباره مرحله سوم جنگ جاری در نوار غزه و موضوع انتقال و آزاد سازی اموال مسدود شده تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی مقامات صهیونیستی که اخیراً با میانجیگری آمریکا و طی توافقی حاصل شده، رایزنی و گفت‌وگو کند.

این چهارمین سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه از زمان آغاز جنگ اسراییل با حماس است.

به گزارش رسانه‌های عبری وزیر خارجه آمریکا قرار است روز دوشنبه وارد تل‌آویو شود. انتظار می‌رود جلوگیری از گسترش جنگ غزه هدف اصلی سفر آنتونی بلینکن به منطقه باشد.

این در حالی است که از یک سو انتقادهای بین‌المللی از عملیات اسراییل در نوار غزه افزایش یافته و از سوی دیگر آمریکا بیش از پیش نگران سرانجام جنگ غزه و نحوه پایان گرفتن آن به نظر می‌رسد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که مقام‌های کشورش انتظار ندارند که هیچکدام از گفت‌وگوها در این سفر «آسان» باشد.

آمریکا پس از آغاز جنگ بین تل آویو و مبارزان فلسطینی در نوار غزه حضور نظامی خود را در منطقه افزایش داد.

آنتونی بلینکن قرار است به کشورهای یونان، اردن، قطر، امارات و عربستان نیز سفر کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.