مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از شناسایی ۳ هزار مسکن خالی از سکنه در استان خبر داد.

شناسایی ۳ هزار مسکن خالی از سکنه در قزوین

به گزارش قدس آنلاین،  محسن رستمی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار و امنیت غذایی استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۵ مورد از اصناف استان قزوین را بازرسی کرده‌اند و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین ارجاع داده‌اند.

وی افزود: تا به امروز بالغ بر ۲ هزار و ۵۱۵ فقره شکایت در سامانه سیمبا ثبت و مورد برسی قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآور شد: تشکیل جلسه هماهنگی خدمات سفر و نظارت بر واحدهای تامین کننده ارزاق عمومی و خدماتی ایام پایانی سال نیز با حضور اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط برنامه‌ریزی شده و صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه سیدعلی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به شناسایی ۶۶۰ مورد تخلف بنگاه‌های املاک اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۲۰ فقره بازرسی از بنگاه‌های املاک استان قزوین صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در استان قزوین بیش از ۳ هزار مسکن خالی از سکنه شناسایی شده که باید اداره کل امور مالیاتی نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، گفت: خانه‌هایی که بیش از ۱۸ ماه معادل یک و نیم سال شمسی خالی از سکنه باشند به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به آن مالیات تعلق می‌گیرد.

هاشمی در ادامه افزود: پرداخت مالیات برای خانه‌های خالی اجباری است و عدم پرداخت آن جرم‌انگاری محسوب می‌شود.

وی از پلمب ۱۱۶ واحد بنگاه املاک در استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: در بازرسی‌های کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در مجموع ۳۰۷۹ بنگاه ملکی مجوزدار را شناسایی و فهرست آن‌ها در سامانه مربوط ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان تاکید کرد: ۱۱۶ واحد مشاوره املاک در استان قزوین به دلیل تخلف و نداشتن مجوز در ۹ ماه سال پلمب شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.