شرکت ایران خودرو در اطلاعیه رسمی به بورس اعلام کرد که به دنبال اخذ مجوز آزادسازی قیمت‌ محصولاتش است اما فعلا چنین مجوزی دریافت نکرده است. در صورت تصویب چنین مصوبه‌ای، قیمت محصولات پرتقاضای ایران‌ خودرو و سایپا ۶۰ تا ۳۷۵ میلیون تومان گران می‌شود.

ایران‌خودرو به دنبال مجوز آزادسازی قیمت‌هاست / در صورت موافقت دولت، خودرو چقدر گران می‌شود؟

در اطلاعیه شرکت ایران خودرو آمده است: به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخذ مجوز فروش خودرو در حاشیه بازار به استحضار می رساند این شرکت درخواست اخذ مجوز فروش تعدادی از محصولات تولیدی خود را در حاشیه بازار از مراجع ذیربط نموده است، لیکن علی رغم پیگیری های متعدد تا کنون از سوی مراجع یاد شده هیچ گونه ابلاغ رسمی به این شرکت ارسال نگردیده است. شایان ذکر است هیئت مدیره این شرکت، کماکان در راستای صرفه و صلاح سهامداران به طور مستمر پیگیری های لازم را بعمل می آورد و در صورت حصول نتیجه، از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد پذیرفت.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

شرکت سایپا نیز در اطلاعیه‌ای نوشته است: به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تغییر رویه جاری فروش محصولات گروه سایپا به استحضار می رساند دستورالعمل یا رویه جدیدی به این شرکت ابلاغ نشده است.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

لازم به ذکر است روز گذشته انجمن قطعه‌سازان با انتشار صورت‌جلسه‌ای مدعی شد که خودروسازان مجوز فروش ۱۲۰ هزار دستگاه از محصولاتشان به قیمت ۵ درصد زیر نرخ بازار را دریافت کرده‌اند اما دفتر معاون اول رئیس‌جمهور صدور چنین مجوزی را تکذیب کرد.

در صورت تصویب چنین مصوبه‌ای، قیمت محصولات پرتقاضای ایران‌ خودرو و سایپا ۶۰ تا ۳۷۵ میلیون تومان گران می‌شد که البته دولت با این خواسته خودروسازان مخالف است و آنها مکلفند طبق قیمت‌های مصوب و در چارچوب سامانه یکپارچه اقدام به عرضه همه محصولات خود کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.