سردار سیدکمال هادیانفر که از اسفندماه سال ۱۳۹۷ در جایگاه ریاست پلیس راهور کل کشور فعالیت داشت، صبح امروز رسما مدیریت این پلیس را به سردار سیدتیمور حسینی تحویل داد، تا آنطور که فرمانده فراجا خبرداده است، به وزارت راه برود.

هادیانفر با تشویق‌های ممتد بدرقه شد/ سلفی خداحافظی خبرنگاران با سردار

به گزارش قدس آنلاین، سالن همایش‌های نورالرضا پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور، صبح امروز میزبان شمار زیادی از فرماندهان ارشد پلیس، روسا و فرماندهان پلیس راهور و ... بود تا یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین فرماندهان انتظامی کل کشور را بدرقه کنند. فرمانده‌ای که در دوران ریاستش بر پلیس راهور مقابل وضعیت نامناسب ایمنی خودروها ایستادگی کرده و موفق شد تا چرخه تولید پراید و پژو ۴۰۵ را متوقف کند، هرچند که به گفته خودش تا ۴۰ سال نیز همچنان درگیر تصادفات مرتبط با این دو خودرو خواهیم بود، همانطور که همچنان درگیر تصادفات مرتبط با پیکان هستیم.

انتقادات صریح او از وضعیت ایمنی خودروها، شاید مهم‌ترین دلیل شناخته‌شدن هادیانفر در میان افکار عمومی باشد، اما علاوه بر این او اقدامات دیگری را هم در پلیس راهور انجام داد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به اجرای طرح کروکی الکترونیک، شماره‌گذاری در مقابل خانه، شماره‌گذاری اینترنتی، استفاده از پهپاد در پایش جاده‌ها، تغییر کتاب آئین‌نامه رانندگی، ارتقاء اعتبار گواهینامه ایرانی، افزایش حقوق پرسنل، نوسازی ناوگان خودرویی پلیس، هوشمندسازی سامانه‌های ثبت تخلفات و ... اشاره کرد. مواردی که بخشی از آن در ویدیویی که در مراسم تودیع و معارفه امروز به نمایش درآمد به آن اشاره شد.

در ادامه به برخی از حواشی مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس راهور اشاره شده است:‌

مراسم تودیع و معارفه در ساعت ۱۰ آغاز شد و نخستین سخنران آن حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا بود. او در این سخنان گفت: یکی از مجموعه‌های مهم و تعیین کننده‌ای که در فراجا می‌تواند تصویر زیبا از انتظامی کشور به عنوان نیروی خدوم و تاثیر گذار را برای مردم تداعی کند، مجموعه وزین راهنمایی و رانندگی است و نباید بگذاریم که این لباس سفید با کوچکترین عمل غیر مسئولانه و غیرحکیمانه لکه دار و دچار خدشه شود.

در ادامه از سردار هادیانفر برای سخنرانی دعوت شد، او در حالی سخنرانی خود را آغاز کرد که حاضران به شکل ایستاده و به طور ممتد او را تشویق کردند. او چندین بار در حین سخنرانی نیز با تشویق حضار مواجه شد که به نوعی نشان‌دهنده قدردانی از وی بود. پایان سخنرانی هادیانفر نیز با تشویق ایستاده و ممتد حاضران همراه شد. او از همکارانش و مردم طلب حلالیت کرد. هادیانفر که مدت زمان کوتاهی صحبت کرد، برخی از اقدامات و عملکرد خود را در قالب پخش یک کلیپ به نمایش گذاشت. از نکات قابل توجه این کلیپ نمایش صدها پیام و کامنت مردم در اینستاگرام برای حمایت و تشکر از اقدامات مختلف هادیانفر بود.

پس از هادیانفر، سردار معصوم بیگی، رئیس بازرسی فراجا با حضور بر روی صحنه حکم انتصاب سردار سیدتیمور حسینی به عنوان رئیس جدید پلیس راهور را قرائت کرد. رادان در این حکم او را به مدت سه سال به عنوان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی منصوب کرده و مواردی را از وی طلب کرده بود که مهم‌ترین آن کاهش تصادفات رانندگی و به دنبال آن کاهش موارد فوتی و مصدوم ناشی از این تصادفات بود. تاکید بر تعامل با دیگر دستگاه‌ها و بخش‌ها نیز از موارد مطرح شده در حکم رادان برای حسینی بود.

معصوم بیگی همچنین تقدیرنامه، فرمانده فراجا برای سردار هادیانفر را نیز قرائت کرد که در آن از زحمات و خدمات هادیانفر قدردانی شده بود. سپس روسای جدید و قدیم پلیس راهور به روی سن آمده و حکم رئیس جدید و تقدیرنامه رئیس قدیم ازسوی فرمانده فراجا به آنان اعطا شد.

سردار رادان سخنران بعدی مراسم بود. او سخنانش را با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، گرامی‌داشت یاد شهدا و به خصوص سردار سلیمانی و شهید رضی موسوی آغاز کرد. در ادامه نیز به بیان برخی از نکات و اولویت‌ها در مورد پلیس راهور پرداخت و افراد حاضر در سالن همایش را متخصصین حوزه ترافیک توصیف کرد که همواره از آنان یاد گرفته است. رادان چندین بار از هادیانفر تقدیر و اعلام کرد که در برابر خدمات و اقدامات او سرتعظیم و تسلیم فرو می‌آورد. سخنان رادان در تقدیر از هادیانفر با تشویق حضار همراه بود.

فرمانده فراجا از سردار حسینی، فرمانده جدید پلیس راهور نیز به عنوان فردی مسلط و متخصص در حوزه ترافیک یاد کرد و از حاضران خواست که برای موفقیت او در پلیس راهور با او همراهی کنند. رادان موفقیت حسینی را در گرو همراهی تمامی همکارانش در پلیس راهور توصیف کرد.

رادان در پایان نیز از مسئولیت جدید هادیانفر پرده پرداشت و گفت که قصد داشته تا از ظرفیت هادیانفر در قرارگاه حساس و استراتژیک تحلیل داده فراجا استفاده کند، چرا که با توجه به تجربیات هادیانفر در هوشمندسازی پلیس راهور و سازماندهی پلیس فتا، او بهترین گزینه برای این موضوع بوده است، اما تماس وزیر راه و درخواست او برای دعوت از سردار هادیانفر در این وزارتخانه سبب شده تا تصمیمش عوض شد. زمانی که رادان از تصمیمش برای مسئولیت جدید هادیانفر در فراجا صحبت کرد، حضار اقدام به تشویق رئیس سابق پلیس راهور کردند که در این میان رادان از آنان خواست صبر کنند تا حرفش تمام شود.

پس از رادان، سردار سید تیمور حسینی نیز در سخنانی کوتاه از فرمانده فراجا و سردار هادیانفر قدردانی کرد و برخی از اولویت‌های خود برای ریاست پلیس راهور را شرح داد.

چه کسانی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس راهور حضور داشتند؟

علاوه بر فرمانده فراجا، سردار شرفی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا، سردار قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا، سردار مهری، رئیس پیشین پلیس راهور و رئیس فعلی سازمان وظیفه عمومی فراجا، سردارمنتظرالمهدی، سخنگوی فراجا،  سردار کریمی، رئیس اینترپل فراجا، سردار رویانیان، رئیس اسبق پلیس راهور و مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس،  سردار انصاری، رئیس اسبق پلیس راهور، سرهنگ موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران و ... نیز حضور داشتند.

همچنین در این مراسم فرماندهان و روسای پلیس راهنمایی و رانندگی نیز حاضر بودند. از نکات دیگر حضور پررنگ ماموران پلیس زن در این مراسم بود که تقریبا نیمی از سالن را به خود اختصاص داده بود.

با پایان مراسم سردار حسینی و سردار هادیانفر در جمع خبرنگاران حاضر شدند. هادیانفر در پاسخ به اینکه به کدام بخش از وزارت راه منتقل خواهد شد، گفت که هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده و آنچه که قطعی شده حضورش در وزارت راه است. او همچنین از رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و دیگر مسئولان دولتی به سبب حمایت‌هایی که در کاهش تصادفات رانندگی داشتند قدردانی کرد. حسینی هم از خبرنگاران قدردانی کرده و از آنان خواست که پلیس را یاری کنند و با انتشار اخبار نادرست یا ناقص سبب ایجاد ابهام نشوند. 

سلفی خداحافظی خبرنگاران با سردار هادیانفر

در پایان نیز خبرنگاران با روسای جدید و قدیم پلیس راهور عکس یادگاری و سلفی انداختند و سردار هادیانفر دفتر کار خود را به جانشینش سردار حسینی تحویل داد.

گزارش تصویری مرتبط را اینجا ببینید (کلیک کنید)

سردار سیدکمال هادیانفر، از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بود، او سپس در سال ۱۳۸۹ و همزمان با تاسیس پلیس فتا، با حکم سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده وقت پلیس کشور به ریاست پلیس فتا رسید و تا سال ۱۳۹۷ در این جایگاه فعال بود. پس از آن از اسفند ماه ۱۳۹۷ با حکم سردار حسین اشتری، فرمانده پیشین پلیس به ریاست پلیس راهور منصوب شد و تا امروز در این سمت فعال بود.

سردار سید تیمور حسینی نیز سابقه ریاست پلیس راهور تهران بزرگ و گیلان را دارد و در دانشکده پلیس راهور نیز نقشی موثر داشت. او از سال ۱۳۹۹ به عنوان جانشین سردار هادیانفر در پلیس راهور فراجا فعال بود و از امروز با حکم فرمانده فراجا به عنوان رئیس جدید پلیس راهور فراجا فعالیت خود را آغاز  کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.