عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زحمات کادر درمان در دوران کرونا این پرسش را از وزیر بهداشت طرح کرد که برنامه وزارتخانه شما برای نیروهای پرستاران طرحی و نیروهای روزمزد چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس: وزارت بهداشت برای نیروهای پرستاران طرحی و روزمرد چه برنامه ای دارد؟

رمضانعلی سنگدوینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با طرح سوال خود از وزیر بهداشت در خصوص این‌که چرا با وجود تمام زحمات پرستاران و کادر درمان در زمان پاندمی کرونا و وعده‌های داده شده، وزارت بهداشت اقدام به تعدیل کادر بیمارستانی و عدم تمدید طرح پرستاران کرده است؟ بیان کرد: بنده از اقدامات و زحمات کادر درمان و همه پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی در زمان کرونا تشکر می‌کنم. تعداد زیادی از پرستاران و پزشکان به عنوان مدافعان سلامت در این دوران به درجه شهادت رسیدند. اقدامات خوبی برای کنترل بیماری کرونا صورت گرفت و حدود ۱۵۵ میلیون واکسن تزریق شد. اکنون نیز وزارت بهداشت در حال ارزیابی فشار خون و قند خون حدود ۴۰ میلیون نفر است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از نکات حائز اهمیت که امیرالمومنین (ع) به آن اشاره دارند این است که جهاد یکی از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیای خاص خود گشوده است. این عزیزان نیز در دوران دفاع مقدس جهاد کردند اما بعد از کنترل ویروس کرونا همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید از پرستاران و جامعه پرستاری حمایت کرد اما اکنون شاهد هستیم که بسیاری از نیروهای طرحی و نیروهای روزمزد از مدار وزارت بهداشت خارج شدند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که ما حدود ۷۰ هزار نیروی پرستار در سطح کشور کمبود داریم فوق‌العاده خاص پرستاران نیز پرداخت نمی‌شود و حق‌الزحمه و حقوق پرستاران پایین است اکنون که آزمون برگزار می‌گردد به خاطر پایین بودن حقوق کسی وارد این عرصه نمی‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت بهداشت بعد از وزارت آموزش و پرورش پرجمعیت‌ترین وزارتخانه است. سوال بنده این است که برنامه وزارت بهداشت برای نیروهای پرستاران طرحی و نیروهای روزمرد چیست؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.