مارتین اسکورسیزی فیلمنامه فیلم «مسیح» را با همکاری کنت جونز فیلمساز و منتقد به نگارش درآورده و تا پایان سال آن را مقابل دوربین می‌برد.

اسکورسیزی فیلم «مسیح» را می‌سازد

به گزارش قدس آنلاین، مارتین اسکورسیزی تابستان پیش در ملاقات از واتیکان به پاپ فرانسیس وعده داد که فیلمی درباره عیسی مسیح می‌سازد.

همچنین کارگردان فیلم «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) پس از جشنواره کن گفته بود: «علاقه پاپ به هنرمندان را با تنها راهی که بلد بودم پاسخ دادم: با تصور و نوشتن فیلمنامه‌ای برای عیسی مسیح؛ در شرف ساختن آن هستم.»

او در مصاحبه جدیدی با «لس‌آنجلس تایمز» تأیید می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۴ این فیلم ۸۰ دقیقه‌ای را با تمرکز «بر تعالیم بنیادین مسیح به شکلی که مبادی را بررسی کند و تبلیغ مذهبی نباشد» می‌سازد. او اضافه می‌کند:‌ «به شکلی یک فیلم است، اما روایت سرراستی ندارد، مستند نخواهد بود، ترکیبی از چند چیز است.اسکورسیزی فیلمنامه فیلم جدید را با همکاری «کنت جونز» فیلمساز و منتقد به نگارش درآورده و تا پایان سال مقابل دوربین می‌برد. داستان فیلم بر اساس کتاب «زندگی مسیح» (A Life of Jesus) نوشته «شوساکو اندو» ساخته می‌شود. «سکوت» (Silence) اثر دیگر اندو است که اسکورسیزی چند سال پیش فیلمی بر پایه آن کارگردانی کرد.

اسکورسیزی در ادامه می‌گوید داستان فیلم معاصر خواهد بود چرا که تمایل دارد اثرش بی‌زمان باشد: «سعی می‌کنم روش جدیدی برای قابل‌وصول‌تر شدنش پیدا کنم و مسئولیت منفی آنچه به مذهب سازمان یافته مرتبط است را از بین ببرم.»

او ادامه می‌دهد: «این روزها می‌گویی «مذهب» و همه گارد می‌گیرند چون از بسیاری جهات ناموفق بوده. اما لزوماً به این معنا نیست که محرک اولیه‌اش نادرست بوده. بیایید به عقب برگردیم. بیایید فقط به آن فکر کنیم. ممکن است نپذیرید. اما ممکن است در نحوه زندگی شما تفاوت ایجاد کند — حتی با نپذیرفتن آن. بی‌تأمل آن را رد نکنید. این تمام حرف من است و فردی هستم که تا چند روز دیگر ۸۱ ساله می‌شود. متوجه منظورم هستید؟»

اسکورسیزی پیش‌تر گفته بود که از سال‌ها قبل به دنبال ساختن فیلمی درباره مسیح بوده اما پس از دیدن «انجیل به روایت متی» (The Gospel According to St Matthew) پازولینی از تصمیم خود بازگشته است. هرچند او «آخرین وسوسه مسیح» (The Last Temptation of Christ) را در کارنامه دارد اما می‌گوید آن اثر خشم گمراه‌کننده‌ای را در بسیاری برانگیخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.