فرماندار مشهد گفت: با اجرای طرح افتتاح هر سه شنبه یک مدرسه برای رفع مشکل کمبود مدارس با همت مردم عزیز، خیران، فرمانداری و اداره کل نوسازی مدارس اقدام شده است. برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی مردم نیز هر ۲ هفته یک زیرساخت بهداشتی درمانی در این شهرستان افتتاح می‌شود.

طرح سه‌شنبه‌های افتتاح مدرسه در مشهد ادامه دارد /افتتاح هفتگی مراکز ورزشی از بهمن‌ماه 

به گزارش قدس خراسان، صبح روز سه شنبه، ۱۹ دی ماه، یک مدرسه و یک خانه بهداشت در بخش رضویه شهرستان مشهد افتتاح شد.

در ادامه سه‌شنبه‌های افتتاح در مشهد، در روستای لک لک واقع در بخش مرکزی، یک خانه بهداشت با حضور معاون استاندار و فرماندار مشهد افتتاح شد.

بخشدار مرکزی در خصوص این خانه بهداشت بیان کرد: این خانه بهداشت با ۷۵۰ متر زیربنا که به همت خیر محترم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخته شده، در مجموع با ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات افتتاح شد.

حسن کاظمی ادامه داد: برای خدمت‌رسانی به اهالی روستا از بهورزان بومی منطقه استفاده شده که از ابتدای بهمن ماه مشغول به کار می‌شوند. همچنین یک پزشک و ماما نیز در این خانه بهداشت به اهالی روستا خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی در خصوص دیگر پروژه‌های عمرانی این بخش در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: تعویض و گسترش شبکه آب شرب به طول ۴۰۰ متر، جابه‌جایی و توسعه شبکه برق، نزدیک به ۹ هزار مترمربع آسفالت و توسعه و تجهیز مدارس از جمله خدمات صورت گرفته در بخش مرکزی است.

در ادامه فرماندار مشهد نیز بیان کرد: بخش مرکزی جمعیتی بیشتر از برخی استان‌های کشور دارد و مشکلات و ظرفیت‌های ان نیز بیشتر است و به اقدامات جهادی نیاز دارد. یکی از بخش‌هایی که در آن بحران داشتیم، مسائل بهداشتی بود که پیرامون این مساله هر دو هفته یک بار یک خانه بهداشت افتتاح می‌شود.

محسن داوری در خصوص افتتاح خانه بهداشت در باغ فراگرد گفت: مسوولان روستای فراگرد منتظر مجوز نمانند. زمین تخصیص داده و تحویل علوم پزشکی داده شود و از همین امروز کار شروع شود. اگر روستایی سالم داشته باشیم، شهر سالم داریم. اگر امید را به روستا برگردانیم، حاشیه شهری اطراف مشهد نخواهیم داشت.

در ادامه، یک مدرسه دبستان نیز در روستای بازه‌حوض افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم بیان کرد: ساخت مدارس از مهمترین مسائل زیربنایی استان است که به همت خیرین و اداره کل نوسازی در سراسر استان به صورت گسترده در حال پیگیری است تا به استاندارد خودش نزدیک شود. امیدواریم بتوانیم جهش بزرگی در ساخت کلاس و مدارس و مکان‌های موردنیاز دانش‌آموزان داشته باشیم.

سیدامیر شوشتری گفت: اقدامات خوبی در خصوص مولدسازی نیز انجام شده که چشم‌انداز خوبی دارد و ادامه خواهد داشت. پنل اول این طرح به عنوان پنل برتر و برگزیده کشور مطرح می‌شود و امید است بیش از ۴ هزار کلاس در استان ساخته شود. لازمه ایران قوی مدرسه قوی است، آنچه در کلاس‌ها می‌بینیم ترسیم ۲۰ سال آینده کشور است. اگر می‌خواهید این منطقه پیشرفت کند باید برای پیشرفت مدرسه تلاش کنیم. قطعاً دنبال این هستیم که تربیت و پرورش را همزمان پیش ببریم تا دانش آموزان ما تمام ساحتی باشند.

فرماندار مشهد نیز پس از افتتاح این دبستان سه کلاسه که به همت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده است، در جمع خبرنگاران گفت: در شهرستان مشهد و بویژه در حاشیه این کلانشهر در چهار شاخص فضای آموزشی، آب، بهداشت، درمان و فضای ورزشی با شاخص‌های کشوری فاصله داریم.

داوری بیان کرد: با اجرای طرح افتتاح هر سه شنبه یک مدرسه برای رفع مشکل کمبود مدارس با همت مردم عزیز، خیران، فرمانداری و اداره کل نوسازی مدارس اقدام شده است. برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی مردم نیز هر ۲ هفته یک زیرساخت بهداشتی درمانی در این شهرستان افتتاح می‌شود. همچنین بنا داریم از ابتدای بهمن ماه افتتاح مراکز ورزشی در شهرستان را آغاز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.