۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: 954574

حضور یک‌ونیم‌ساله سردار آزمون در بایرلورکوزن موفق از آب درنیامد؛ چندان که باشگاه آلمانی او را در تابستان ۲۰۲۳ به صورت قرضی روانه رم کرد. اکنون سویا به این مهاجم نوک علاقمند شده است. با این همه دلایل زیادی برای مخالفت با این جابجایی زمستانی وجود دارند.

چرا سردار نباید رم را ترک کند؟

سویا، باشگاه بزرگ اسپانیایی، برای جدال بر سر بقا به دنبال دو مهاجم است: دیوید فوفانا و سردار آزمون.

پایگاه اینترنتی کیکر در این باره نوشت: «سردار آزمون در زنیت سنت‌پترزبورگ یک سوپراستار بود؛ یک هنرمند و گلزن. با این حال مهاجم تیم ملی ایران از زمان پیوستنش به بایرلورکوزن در ژانویه ۲۰۲۲ به دلیل آسیب‌دیدگی، منتظر درخشش در یکی از پنج لیگ معتبر اروپا ماند. درست به همین دلیل هم بود که تابستان پیش بوندسلیگا را ترک کرد و به صورت قرضی راهی رم شد.

او اکنون این فرصت را یافته است که فوتبالش را در اسپانیا ادامه دهد. سویا می‌خواهد در زمستان دو مهاجم را به خدمت بگیرد تا از قعر جدول لالیگا فرار کند. قهرمان پنج دوره لیگ اروپا و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها پس از برگزاری ۱۹ هفته از رقابت‌های لالیگا با تنها ۱۶ امتیاز در مکان شانزدهم جدول ایستاده و فقط یک امتیاز با جایگاه سقوط فاصله دارد. سویا در کنار دیوید فوفانا - بازیکن چلسی که به صورت قرضی در یونیون‌برلین توپ می‌زند - به سردار آزمون هم علاقمند است.

ویکتور اورتا، مدیر ورزشی سویا، زمانی که در باشگاه لیگ برتری لیدزیونایتد مشغول به کار بود، قصد داشت سردار ۲۹ ساله را به لیگ برتر ببرد ولی این مهاجم آن زمان تصمیم گرفت راهی لورکوزن شود. حال اورتا در تیم تازه‌اش هم به دنبال قرض‌گرفتن سردار آزمون از بایرلورکوزن است.

در نگاه اول این جابه‌جایی نزدیک به نظر می‌رسد. آزمون در رم جایگاهی ثابتی ندارد - روملو لوکاکو و پائولو دیبالا مهاجمان اصلی‌اند و آندره‌آ بلوتی هم گهگاه در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. البته موقعیت سردار آزمون که در جام جهانی گذشته نیز حاضر بود، در دور رفت سری آ رفته‌رفته بهتر شد. او با سیزده بازی و یک گل زده پیوسته در حال بهترشدن است و خودش را به ترکیب اصلی نزدیک و نزدیک‌تر کرده است؛ چنانکه جای رقیب اصلی‌اش، بلوتی، را گرفته و به گزینه نخست تعویض ژوزه مورینیو در خط حمله تبدیل شده است.

اساسا سردار آزمون در پایتخت ایتالیا راحت‌تر است و در آنجا کمابیش جا افتاده است. باشگاه و خودش از شرایط راضی‌اند. آزمون که با دیبالا، ستاره آرژانتینی رم، و مربی اختصاصی او به تمرین‌های شخصی می‌پردازد، از زمان حضورش در ایتالیا نزدیک به پنج کیلوگرم کاهش وزن داشته است و همه اینها کنار هم باعث می‌شوند او بهانه اندکی برای تغییر دوباره باشگاهش داشته باشد.

از این گذشته به نظر می‌رسد او در سویا بخت چندان بیشتری برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی نداشته باشد. از یک سو به این دلیل که آزمون باید با تیم جدیدش آشنا شود و از سوی دیگر به این خاطر که او پس از بازی چهارشنبه‌شب رم در جام حذفی برابر لاتزیو باید راهی قطر شود. او تا ۱۰ فوریه تیم ملی ایران را در جام ملت‌های آسیا همراهی خواهد کرد. تیم ملی ایران به واسطه گروه آسانی که در آن قرار گرفته است، به احتمال بسیار زیاد می‌تواند راهی دور حذفی شود.

این بازیکن راست‌پا در صورت جابه‌جایی در زمستان هفته‌های ارزشمند بیشتری را برای هماهنگی با باشگاه تازه‌اش از دست خواهد داد. اینکه شانس آزمون برای حضور در ترکیب اصلی با حضور در اسپانیا به‌سرعت بیشتر خواهد شد، با تردید روبه‌روست. مجموعه‌ای از دلایل در کنار هم مخالف این جابه‌جایی‌اند. ترجیح آزمون هم ماندن در رم است. از این گذشته او به‌تازگی پدر شده است و جابه‌جایی برای خانواده‌ هم ایده جالبی نیست.

سویا هم از آن رو که رم از حق خرید ۱۲ میلیون یورویی این مهاجم برخوردار است، تنها مایل است آزمون را به صورت قرضی در اختیار بگیرد. چیزی که سران بایرلورکوزن را به انجام این جابه‌جایی مشتاق نمی‌کند. به این ترتیب برای آزمون و بایرن چشم‌انداز دوم جذاب‌تر است: ادامه حضور سردار آزمون در ایتالیا که به حضور ثابت در سری آ و جابه‌جایی قطعی می‌انجامد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.