معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان اختصاص یافت.

هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل خبازی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز فنی و حرفه ای تایباد، اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهوری و هیات دولت به استان خراسان رضوی پیش بینی شد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم با توزیع عادلانه آن بویژه در مناطق مرزی و محروم بتوانیم نقش سازنده‌ای در توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با هدف ایجاد اشتغال پایدار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توانمندسازی گروه‌های هدف فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین رسالت‌های این سازمان است، اظهار کرد: در سال جاری برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان ۳۰ میلیون نفر ساعت پیش بینی شده است که در بازه زمانی سال گذشته، ۸۵ درصد این مهم محقق شده است.

خبازی بیان کرد: باتوجه به رصد و پایش‌های انجام شده سالانه از سوی کارشناسان حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، ۶۷ درصد افرادی که از مهارت‌های آموزشی در این مراکز بهره مند شده اند، وارد بازار کار می‌شوند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای ۱۹ گروه جامعه هدف برای فراگیری مهارت در حوزه‌های مختلف پیش بینی شده اند که در زمان حاضر این آموزش‌ها در سطح شهرها، مناطق روستایی، پادگان‌های نظامی و حاشیه شهرها برای افراد واجد شرایط در حال اجرا است و در این زمینه استان خراسان رضوی جزء پنج استان برتر کشور است.

وی، به طرح هر دانش آموز یک مهارت اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود که در راستای محقق شدن آن با همکاری بخش دولتی و خصوصی تفاهمنامه های خوبی به امضاء رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.