درحالی‌که کشاورزان آلمانی جاده‌های آلمان را بسته‌اند، اعتصابات گسترده‌ راهبران قطارها در آلمان هم آغاز شده است.

موج اعتصاب‌ها در آلمان؛ راهبران قطار هم به کشاروزان پیوستند

به گزارش قدس آنلاین، راهبران قطار در آلمان اعتصاب گسترده‌ای به راه انداخته‌اند که ۸۰ درصد خدمات همیشگی راه‌آهن این کشور را متوقف کرده است؛ تصاویر ایستگاه‌های قطار شهرهایی نظیر برلین و هامبورگ، سکوهای خالی از مسافر را نشان می‌دهد که همیشه مملو از مسافر بود.

موج اعتصاب‌ها در آلمان؛ راهبران قطار هم به کشاروزان پیوستند

شرکت ملی راه‌آهن آلمان، «دویچه بان»، هشدار داده از چهارشنبه (امروز) تا جمعه به علت اعتصاب اتحادیه راه‌آهن «محدودیت‌های گسترده‌ای» در مسیرهای راه‌آهن، منطقه‌ای و جاده‌ای به وجود خواهد آمد.

این سازمان به مسافران توصیه کرد که «از سفرهای غیرضروری خودداری کنند» و در این مدت فقط «خدمات بسیار اولیه قطارها» در دسترس خواهد بود.

عصر روز سه‌شنبه، رانندگان حمل‌ونقل باری، نخستین گروهی بودند که اعتصاب خود را آغاز کردند و رانندگان بخش‌های مسافری نیز در۲ بامداد چهارشنبه به آنها پیوستند. در نتیجه، حدود ۸۰ درصد از خدمات همیشگی مسافت‌های طولانی متوقف شده است.

اتحادیه راه‌آهن آلمان می‌گوید، شرکت راه‌آهن به خواسته‌های مشروع آنها رسیدگی نکرده است. اتحادیه علاوه بر کاهش ساعت کاری از ۳۸ به ۳۵ ساعت و پرداخت یکجای ۳ هزار یورو برای جبران تورم، خواستار افزایش ۵۵۵ یورویی (۶۰۷ دلاری) در هر ماه هم هست.

موج اعتصاب‌ها در آلمان؛ راهبران قطار هم به کشاروزان پیوستند

شرکت راه‌آهن آلمان با کاهش ساعت کاری موافقت نکرده و می‌گوید، ۱۰ هزار نیروی جدید باید استخدام کند تا کمبود نیرو جبران شود؛ این درحالی است که نیروی کار کافی در بازار کار وجود ندارد.

از طرفی این شرکت حاضر است بر سر مدل‌های زمان کاری موجود مذاکره کند، اما حقوق‌ها را ۱۱ درصد افزایش دهد و ۲۸۵۰ یورو برای جبران افزایش تورم بپردازد.

همزمان با اعتصاب گسترده کشاورزان آلمانی علیه سیاست‌های کشاورزی دولت که تصمیم دارند جاده‌ها و بزرگراه‌ها را با تراکتور برای مدت یک هفته مسدود کنند، وضعیت پیچیده‌ای ایجاد شده است.

کشاورزان آلمانی به حذف معافیت‌های مالیاتی و کاهش یارانه گازوئیل اعتراض دارند.

صدراعظم آلمان، اولاف شولز ماه گذشته برای جبران کسری بودجه چند میلیارد یورویی دولت، یارانه گازوئیل را کاهش داد و معافیت مالیاتی ماشین‌آلات کشاورزی را برداشت.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.