رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از آمادگی این سازمان برای پرتودهی سیب‌زمینی تولیدی منطقه فریدن با هدف آفت‌زدایی و افزایش انبارمانی این محصول خبرداد.

آمادگی سازمان انرژی اتمی برای جلوگیری از ضایعات سیب‌زمینی

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان بویین میاندشت از آمادگی این سازمان برای پرتودهی سیب‌زمینی تولیدی منطقه فریدن با هدف آفت‌زدایی و افزایش انبارمانی این محصول خبرداد.

وی افزود: طبق پیگیری های لازم که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، پرتو دهی محصولات کشاورزی را در اولویت قرار دادیم. یکی از محصولات عمده کشاورزی در منطقه فریدن استان اصفهان، سیب زمینی است که تا کنون ۴۶ هزار تن از این محصول برداشت شده ولی در بازار فروش نرفته است، می توانیم با پرتو دهی از ضایعات این محصول جلوگیری کنیم.

اسلامی گفت: اگر از سوی فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌میاندشت یک انبار یا سوله در اختیار این سازمان قرار گیرد، می توانیم با نصب یکی از سامانه های پرتو دهی در این شهرستان، این طرح را سرعت بخشیم و مشکل مردم را برطرف کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با استفاده از انرژی اتمی کار جدیدی را در کشور آغاز کنیم که بتواند هم به معیشت خانوار کمک کند و هم باعث رونق کسب و کار در این منطقه شود و کشاورزان دیگر دغدغه ای برای نگهداشت محصولات کشاورزی خود نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.