گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که ۲ تانک "مرکاوا" و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار داد.

انهدام ۲ تانک مرکاوا و یک نفربر اسرائیل در عملیات گردان‌های القسام

به گزارش قدس آنلاین، گردان های شهید عزالدین القسام در بیانیه خود گفت که یک تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شرق اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه با شلیک راکت الیاسین ۱۰۵ منهدم شد و نیروهای کمکی اعزامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از خمپاره هدف قرار گرفتند.

گردان های القسام افزود که یک تانک مرکاوا دیگر ارتش رژیم صهیونیستی و یک نفربر اشغالگران را در اطراف دانشگاه اسلامی در جنوب شرق شهر خانیونس در جنوب نوار غزه با شلیک راکت الیاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منهدم کرد.

این گردان ها تأکید کرد که نیروهایش توانستند یک یگان ویژه زرهی اشغالگران در شهر خانیونس را با استفاده از راکت الیاسین ۱۰۵ هدف قرار دهند و پس از آن نیز، با تیربار شماری از این نیروها را کشته و زخمی کنند.

ساعاتی پیش نیز گردان های القسام گردان های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در عملیاتی مشترک مقر فرماندهی نظامیان صهیونیست در شرق شهر خانیونس را با خمپاره هدف قرار دادند.

رزمندگان القسام همچنین یک بلدوزر ارتش صهیونیستی را با بمب «شواظ» در شرق خانیونس منهدم کردند.

گردان های القسام همچنین اعلام کردند که نیروهای پیاده دشمن را در داخل یکی از منازل در خانیونس با بمب ضد نفر هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن شماری نظامی صهیونیست شد.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و در مقابل نیز رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های زیادی به نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف نوار غزه وارد کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.