۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 955644

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: سارقی که صبح امروز قصد ورود به مخزن موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان را داشت، چند شیء معاصر دارای ارزش هنری این گنجینه را به سرقت بُرد.

سرقت اشیائ موزه در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا مُحققیان روز شنبه افزود: سحرگاه امروز سارقی با صعود از داربست‌ها قصد ورود به موزه هنرهای تزئینی ایران را داشت که پاسداران یگان حفاظت با او درگیر و مانع ورود و دسترسی او به مخزن اصلی شدند.

وی اضافه کرد: با این حال، سارق هنگام فرار با شکستن شیشه‌های تالار جنوبی اقدام به سرقت چند قطعه از تزئینات هنرهای سُنتی دوران معاصر این گنحینه که واجد ارزش هنری است، کرد.

محققیان تاکید کرد: با توجه به شواهد موجود هم‌اکنون سارق تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

وی گفت: از ۲ ماه گذشته با توجه به انجام مرمت‌های اساسی در موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان، این محل بصورت نیمه‌تعطیل فعالیت می‌کرد و اکثر اشیا آن در مخزن امن موزه نگهداری می‌شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: با توجه به نصب داربست‌های متعدد در دیواره‌های گنحینه و انجام عملیات‌ مرمت در موزه هنرهای معاصر که در جوار این محل قرار دارد، سارق قصد ورود به این بنا را داشت که با ورود به موقع یگان حفاظت، هدف او برای سرقت از مخزن موزه نافرجام ماند.

اشیاء این موزه متعلق به دوران صفویه، قاجار و معاصر و مربوط به هنرهای سنتی در هفت بخش نگارگری و مینا، آثار فلزی، آثار چوبی(مُنبت و مُعرق)، نقاشی رنگ روغن و جلدهای لاکی، سُفالینه، منسوجات و نُسخ خطی و کتابت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.