مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از واگذاری شش مکان تاریخی کرمانشاه به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هشت مکان تاریخی دیگر هم باید به مزایده برود.

واگذاری ۶ مکان تاریخی کرمانشاه به بخش خصوصی

به گزارش قدس آنلاین، داریوش فرمانی، امروز(۲۳ دی) در حاشیه سفر مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به کرمانشاه بااشاره به تعدد اماکن تاریخی در کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد ۱۴ مکان تاریخی در مالکیت میراث فرهنگی و یا مشترک با دستگاه های دیگر همچون اوقاف و آموزش و پرورش است.

وی افزود: تاکنون شش مکان تاریخی استان شامل خانه سوری، خانه فیض مهدوی، خانه رنده کش، حمام نظام، خانه زرشکیان(صارم الدوله) و حمام حاج شهبازخان از طریق مزایده توسط صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته این مسئول هشت مکان تاریخی دیگر استان همچون کاروانسرای ماهیدشت، کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین، خانه حاج آخوند، مدرسه کزازی و ... هم باید برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده برود.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از بناهای واگذار نشده ثبت ملی شده اند، اما در اختیار اوقاف و آموزش و پرورش هستند، افزود: باتوجه به قدمت بالای این بناها، ضروری است که به منظور مرمت، احیاء و بهره برداری از آنها به بخش خصوصی واگذار شوند، لذا باید یک هماهنگی و همکاری بین میراث فرهنگی و این دستگاه ها بوجود آید.

فرمانی خاطرنشان کرد: در سفر امروز(شنبه) مدیرعامل صندوق احیا به کرمانشاه نشستی با حضور نمایندگان این دستگاه ها برگزار شد تا طبق قوانین و مقررات برای واگذاری این بناهای تاریخی یک هماهنگی داشته باشیم.

وی یادآورشد: دبیرستان کزازی و مدرسه معتضدالدوله به عنوان بناهای در اختیار آموزش و پرورش و حمام حسن خان از مجموعه تکیه معاون الملک، کاروانسراهای قصرشیرین و ماهیدشت و حمام حاج شهبازخان در اختیار اوقاف بوده که به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.