وزیر ارشاد با اشاره به نامشخص بودن زمان اعزام زائران عمره، گفت: ما به تعهدات خود با سعودی‌ها پایبند بودیم و موضوع اعزام نشدن زائران از حوزه اختیارات ما خارج است.

حل مشکل اعزام‌های عمره در اختیار ما نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه زمان ازسرگیری عمره مشخص نیست، گفت: ما همه تلاش خود را برای ازسرگیری این سفرها کرده‌ و حتی تعهدات خود را نیز در قبال سعودی‌ها انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به مذاکرات وزیر امور خارجه امیر عبداللهیان با سعودی‌ها درباره ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره خاطر نشان کرد: تلاش‌ می‌کنیم که در روزهای آینده مشکل اعزام زائران به عمره مرتفع شود و وزیر امور خارجه هم پنجشنبه هفته گذشته این موضوع را پیگیری کرده است، اما آنچه باید توجه شود، این است که برخی موضوعات از اختیارات ما خارج است.

اسماعیلی با بیان اینکه تاکنون به تعهدات خود با سعودی‌ها پایبند بودیم، ادامه داد: اعزام زائران قرار بود ۱۳ دی انجام شود که به دلیل مشکل فنی و البته پروازی این امر اتفاق نیفتاد و پس از آن به سرعت مذاکرات برای مرتفع شدن موضوعات انجام شد. اکنون هم پس از حل مشکلات که البته مرتبط با وزارت ارشاد نیست، آماده اعزام زائران به خانه خدا هستیم.

به گزارش فارس، سفر عمره همچنان بلاتکلیف است و زمان دقیقی برای ازسرگیری اعزام‌ها مشخص نیست. اما همان‌طور که مسؤولان اعلام کرده‌اند، مشکلات برقرار نشدن عمره اقتصادی است، نه سیاسی.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.