مدیرکل فرودگاه‌های خراسان ‌رضوی از افزایش ۲۲ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲۲ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه‌ مشهد در ۹ ماه سال جاری

به گزارش قدس خراسان، محمود امانی‌بنی در خصوص آخرین وضعیت میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در ۹ ماهه امسال اظهار کرد: در این مدت ۴۲ هزار و ۲۸۸ پرواز در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته و ۵ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۸۲۹ مسافر نیز جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان ‌رضوی با بیان اینکه در این مدت ۳۲ هزار و ۷۷۸ پرواز داخلی نیز نشست و برخاست داشته و ۴ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۶۸ مسافر داخلی جابه‌جا شده‌اند، به میزان تغییرات پروازهای خارجی اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۹۵۱۰ پرواز خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۶۱ مسافر پروازهای خارجی در فرودگاه مشهد جابه‌جا شدند که این میزان نیز حاکی از رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

امانی بنی با اشاره به بیشترین مسیر پروازهای داخلی و خارجی در ۹ ماهه امسال یادآور شد: در این مدت بیشترین پرواز داخلی به مسیر مشهد- تهران با ۷۶۳۴ پرواز و یک‌ میلیون و ۶۸ هزار و ۱۸۶ مسافر و بیشترین سهم پروازهای خارجی به مسیر مشهد- نجف با ۱۶۶۷ پرواز و ۲۱۲ هزار و ۸۰ مسافر اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان ‌رضوی خاطرنشان کرد: فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، در ۹ ماهه امسال با بیش از ۹۰۰۰ نشست و برخاست رتبه‌ اول را میان فرودگاه‌های کشور از حیث برقراری پرواز به کشورهای خارجی از آن خود کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.