اظهارات اخیر رئیس صدا و سیما درباره اینکه برخی هنرمندان تحت فشار از سوی جامعه روشنفکری با تلویزیون کار نمی کنند، واکنشهایی را در پی داشت اما همکاری کردن یا همکاری نکردن با رسانه ملی باعث دسته بندی در میان هنرمندان شده است؟

کسانی که می‌گویند نباید با تلویزیون کار کرد خودشان را جای ما بگذارند

به گزارش قدس آنلاین، نعیمه نظام دوست، بازیگر سینما و تلویزیون که با برنامه «بگو بخند» در شبکه نسیم حضور دارد معتقد است: متاسفانه این دسته بندی وجود دارد و چنین افتراقی رخ داده است.

او در گفت و گو با خبرنگار ما اضافه می کند: عده ای می گویند که دوست نداریم با تلویزیون کار کنیم و نظرشان محترم است ولی نباید کسانی که با تلویزیون کار می کنند را محکوم کنند در حالیکه این کار، شغل و منبع درآمدمان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از راه کار کردن در تلویزیون، گذران زندگی می کنند می گوید: تعداد محدودی از هنرمندان در سینما و پلتفرم ها کار می کنند، بازیگران تلویزیونی کجا کار کنند و از کجا زندگی شان را تامین کنند؟ کسانیکه برچسب می زنند یا حکم صادر می کنند که نباید با تلویزیون کار کرد، خودشان را جای بازیگرانی که شغلشان این است بگذارند، می دانند که بچه های ما در چه شرایط مالی بدی زندگی می کنند؟ بسیاری از هنرمندان خرج هزینه های روزمره و اجاره خانه شان را ندارند. آیا راه حل جایگزینی دارند که ما را توبیخ می کنند چرا دارید با تلویزیون کار می کنید؟

نظام دوست با تاکید بر اینکه تلویزیون خانه ماست و کسی حق ندارد ما را از خانه مان بیرون کند، خاطرنشان می کند: من 32سال است که در تلویزیون کار می کنم مگر می شود خانه ام را ترک کنم؟! برخی بازیگران یا فیلمسازان که امکان همکاری با تلویزیون را ندارند بایستی شرایط همکاری آنها مهیا شده و به تلویزیون برگردند، مدیران صدا وسیما بایستی به همه هنرمندان اجاز کار بدهند. من از همکارانم هم تقاضا می کنم که تلویزیون را تنها نگذارند.

به گفته این بازیگر فقط بحث معیشت بازیگران نیست بلکه بسیاری از عوامل پشت صحنه و عوامل فنی از مسیر برنامه سازی در تلویزیون، گذران زندگی می کنند و زمانیکه برنامه سازی و سریال سازی تعطیل شود، آنها بیکار می شوند.

نظام دوست می افزاید: چقدر از این بچه ها در شرایط بد اقتصادی سر می کنند. این خیلی دردناک است، همانها که می گویند کار نکنید اگر راهکار دارند بگویند بعد نسخه بپیچند! مدیران سازمان هم راه را برای همکاری همه باز کنند.

او با اشاره به مورد هجمه و توهین قرار گرفتن هنرمندانی که با تلویزیون همکاری می کنند، یادآور می شود:  می گویند با تلویزیون کار نکنید ولی راهکار نمی دهند که از کجا زندگی مان را تامین کنیم؟ اجاره خانه بدهیم؟ بسیاری از ما بیمه و حقوق بازنشستگی نداریم، ما هم شرایط اقتصادی سختی داریم و باید کار کنیم. ضمن اینکه کار ما به دیگر کارها مرتبط است و بسیاری از عوامل پشت دوربین دارند زحمت می کشند. بچه های هنری در این چند سال واقعا مظلوم واقع شدند و مورد قضاوت قرار گرفتند. کسانی که می گویند با تلویزیون کار نکنید، خودشان حاضر نیستند یک روز کارشان را تعطیل کنند چون باید زندگی شان بگذرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.