مردم استان سمنان برای خرید لاستیک به نرخ تنظیم بازار مربوط به خودروهای مختلف دچار سردرگمی هستند و رسیدگی به بازار آشفته عرضه این محصول در این برهه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

سرگردانی سمنانی‌ها برای خرید لاستیک دولتی خودرو

به گزارش قدس آنلاین، چندین نفر در استان سمنان اعلام کردند، در مراجعه به اتحادیه لوازم یدکی خودرو و لاستیک خودرو شهرستان سمنان به آنان اعلام شد به فلان لوازم یدکی روبه‌روی اتحادیه مراجعه کنید تا در صورت امکان، اگر متقاضی از خرید لاستیک انصراف داد، حواله به نام شما صادر شود.

این افراد که نخواستند نامی از آنان برده شود، عنوان کردند: در مراجعه به این واحد، عضو اتحادیه لوازم یدکی خودرو و لاستیک دولتی، به آنان اعلام شد: امکان ثبت‌نام جدید و صدور حواله نیست، چرا که اگر یک درصد متقاضی انصراف دهد، افراد زیادی در نوبت هستند و از اوایل تابستان تاکنون افرادی هستند که ثبت‌نام کردند، ولی هنوز نوبتشان نرسیده است.

از اتحادیه تا لاستیک‌فروشی‌های بدون لاستیک دولتی

آنان ادامه دادند: در یکی از میدان‌های شهر سمنان، بنری بر روی شیشه یک مغازه لاستیک فروشی مبنی بر عرضه لاستیک به نرخ دولتی نصب شده است، اما در مراجعه به فروشنده، او اعلام می‌کند این بنر ۲ یا سه هفته پیش به درخواست اتحادیه نصب شد و اکنون توزیع لاستیک با حواله است، اگر لاستیک به نرخ دولتی می‌خواهید به ۴۰۰ متر بالاتر به اتحادیه مراجعه کنید، ببینید به شما حواله لاستیک می‌دهند یا خیر؟

یکی از گفت و گوکنندگان می‌گوید: در مراجعه به اتاق اصناف استان سمنان برای ثبت نام و دریافت حواله خرید لاستیک دولتی، آنان اظهار بی‌اطلاعی کردند و گفتند صدور حواله لاستیک مربوط به آنان نیست؛ این موضوع در حالی است که اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ابتدای پیگیری درخواست لاستیک دولتی، این مرکز را برای پیگیری معرفی کرد.

محرزشدن فروش لاستیک‌های دولتی به نرخ آزاد

با توجه به اینکه مشکل در عرضه لاستیک دولتی در هاله‌ای از ابهام است و افراد زیادی در نقاط مختلف استان سمنان از نحوه توزیع گلایه‌مند هستند، بررسی مشکل را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این باره تخلف نمایندگی‌های توزیع را در عرضه لاستیک دولتی به قیمت آزاد تایید کرد و گفت: در این رابطه ۱۲ مورد پرونده تخلف تشکیل و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شد.

یادگار احمدی افزود: بخشی از ۶ هزار حلقه لاستیک دولتی که با دستور مستقیم وزیر صمت به استان سمنان اختصاص یافته بود اما در پی بی‌انصافی نمایندگی‌های توزیع کننده، به صورت آزاد فروخته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: لاستیک به نرخ دولتی به تعداد کافی در استان سمنان وجود دارد و کمبودی در این زمینه نیست.

سامانه برخطی برای دریافت لاستیک دولتی وجود ندارد

وی ادامه داد: برای دریافت لاستیک خودروهای سبک، سامانه برخط تعریف نشده و متقاضیان باید به صورت حضوری به مراکز عامل فروش استان سمنان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: هفت نمایندگی مجار عرضه لاستیک به نرخ دولتی در استان سمنان وجود دارد و افراد می‌توانند برای خرید لاستیک به این مراکز مراجعه کنند و در صورت فقدان همراهی فروشنده در زمینه عرضه لاستیک، متقاضیان می‌توانند گزارش و شکایت خود از تخلف واحد صنفی را برای رسیدگی به موضوع به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: چنانچه نمایندگی‌های توزیع لاستیک دولتی به تذکرات عمل نکنند، سامانه آن‌ها بسته و مجوز توزیع از آن‌ها گرفته می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.