عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر شرکتهای دانش بنیان مسیر حرکت خود را به درستی پیش ببرند بازار بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد، لذا ضمن کمک به انها برای گذشتن از بروکراسی اداری برای فروش محصولات، قانون جهش تولید دانش بنیان در حل معضل بومی سازی تجهیزات صنعتی نیز بسیار با اهمیت است.

مسیر پر پیچ و خم بروکراسی اداری برای فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به حداقل برسد

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: در شرکت های دانش بنیان عمدتا افراد جوانی مشغول به فعالیت هستند که به تازگی از مرحله ثبت اختراع خود گذر کرده و قصد دارند ایده خود را به مرحله تولید برسانند.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در ابتدای فعالیت خود معمولا توانمندی اقتصادی بالایی ندارند،گفت:از این رو نیاز هست تا به سازوکارهایی حرکت این شرکت ها شتاب لازم را پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با یکسری از اقدامات حمایتی، فعالیت این شرکت ها سرعت بگیرد، بیان کرد: تولید محصولات شرکت های دانش بنیان باعث می شود تا این شرکت ها با افزایش تولید مواجه شوند.

حسین فلاحی تصریح کرد: اگر شرکتهای دانش بنیان مسیر حرکت خود را به درستی پیش ببرند بازار بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد لذا ما باید کمک کنیم تا مسیر پر پیچ و خم بروکراسی اداری برای فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به حداقل برسد. از همین رو قانون جهش تولید دانش بنیان در حل معضل بومی سازی تجهیزات صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است

وی تاکید کرد: همچنین ما باید با در نظر گرفتن قوانینی به شرکت هایی که از این واحدهای تولیدی حمایت می کنند، امتیاز دهیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه ما در بسیاری از زمینه ها مجبوریم کالا به کشور وارد کنیم، بیان کرد: این در حالی است که ما قدرت تولید محصولات وارداتی به کشور را داریم. لذا ما در این بخش یا به مهندسی معکوس اتکا و یا از شرکت های دانش بنیان بهره برده ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رویکرد تولید بار اول می تواند آثار اقتصادی خوبی برای کشور داشته باشد و باعث شود تا این شرکت ها قدرت لازم را برای توسعه فعالیت های خود به دست بیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.