یک فوتبالیست صهیونیستی که پس از گلزنی در سوپرلیگ ترکیه نسبت به نمایش مچ‌بندی با مضمون ترویج نفرت و حمایت از جنگ غزه اقدام کرده بود، بازداشت شد. 

بازیکن صهیونیست سوپرلیگ ترکیه به اتهام حمایت از جنگ غزه تعلیق شد

به گزارش قدس آنلاین ، ساقیف یحیزقیل ۲۸ ساله پس از گلزنی در دیدار دیروز تیمش یعنی آنتالیااسپور برابر ترابوزان‌اسپور، به عنوان شادی پس از گل مچ‌بندش که روی آن نوشته شده بود «۱۰۰ روز. هفتم اکتبر» و طرح ستاره داوود در کنار آن به چشم می‌خورد را به نمایش گذاشت؛ اقدامی که ظاهرا در حمایت از جنگ غزه پس از عملیات طوفان‌الاقصی حماس علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

مقامات ترکیه این بازیکن را جهت ادای توضیحات احضار و به گفته ییلماز توناچ، وزیر دادگستری ترکیه، او را به «تحریک آشکار عموم به نفرت و خشونت» متهم کردند.

توناچ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که «یحیزقیل رفتار شنیعی را در حمایت از کشتار اسراییل در غزه به نمایش گذاشت. ما همچنان به حمایت از مردم ستم‌دیده فلسطین ادامه خواهیم داد.» وی همچنین اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی خواند و آن را محکوم کرد.

شبکه تلویزیونی اِن‌تی‌وی گزارش کرده است که اسراییل برای بازگرداندن یحیزقل و خانواده‌اش به اراضی اشغالی، یک هواپیمای اختصاصی به ترکیه فرستاده است.

یحیزقیل در بازجویی پلیس ترکیه مدعی شد که «قصد تحریک کسی را نداشته و حامی جنگ نیست!» گفته می‌شود که دادگاهی در ترکیه، یحیزقیل را از بازداشت موقت آزاد کرده است.

به‌دنبال عملیات طوفان‌الاقصی جنبش اسلامی فلسطین(حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، اشغالگران در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه نوار غزه را هدف حملات بی‌وقفه قرار داده‌اند به طوری که تاکنون دست کم ۲۴ هزار فلسطینی که عمدتا زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند. براساس آمار، تاکنون حدود ۶۱ هزار نفر نیز زخمی و هزاران تن نیز زیر آوار بمباران غیرقابل‌توجیه صهیونیست‌ها مدفون شده‌اند.

براساس اعلام باشگاه آنتالیااسپور، یحیزقل را به اتهام رفتار متناقض با ارزش‌های کشور ترکیه، تعلیق کرده است. فدراسیون فوتبال ترکیه نیز با محکوم کردن این اقدام، تصمیم این باشگاه را مناسب توصیف کرد.

نفتالی بنِت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در پیامی در ایکس، دولت ترکیه را مورد انتقاد قرار داد!

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از آغاز جنگ غزه همواره اسراییل را «تروریست» و حماس را جنبشی «آزادی‌خواه» توصیف کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.