مرکز تصویربرداری و سی‌تی اسکن شبانه‌روزی و همچنین اورژانس شبانه‌روزی تخصصی در بیمارستان و زایشگاه مادر مشهد افتتاح شد.

افتتاح مرکز تصویربرداری و اورژانس شبانه‌روزی تخصصی در بیمارستان مادر مشهد

به گزارش قدس خراسان، احمد شریف، مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی و زایشگاه مادر در نشست خبری که امروز، ۲۵ دی‌ماه در این بیمارستان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت بیمارستان مادر بیان کرد: با توجه به تمام مشکلاتی که در روند ساخت بیمارستان از جمله تحریم‌های فراوان وجود داشت، بیمارستان در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۷ افتتاح شد.

مدیرعامل بیمارستان مادر ادامه داد: از نهادهای دولتی درخواست داریم تا مساعدت و حمایت‌های بیشتری در روند توسعه بیمارستان داشته باشند. توسعه فضاهای درمانی و نقش دستگاه‌های دولتی در حمایت و تسهیل فرایندهای اداری و اخذ مجوزه مهم است.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان کشور و شهر مشهد، مخصوصا ریاست محترم جمهور درخواست داریم که مساعدت‌های لازم برای اعطای تسهیلات به بیمارستان مادر، جهت تکمیل پارکینگ طبقاتی و توسعه فاز ۲ و سایر طرح‌های درمانی شهر مشهد در قالب طرح‌های حمایت از پروژه‌های نیمه تمام دولت و یا سایر تسهیلات صورت پذیرد.

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح پروژه مهم و سلامت محور سی‌تی اسکن بیمارستان فوق تخصصی و زایشگاه مادر که بخش بزرگی از بار درمان در بخش دولتی را به دوش می‌کشد مهم و حیاتی است.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی افزود: مشهد کانون توجه مردم ایران است و علاوه بر آن مرکز مهم زیارت، بسیاری از مردم از سراسر ایران، به امید درمان به مشهد سفر می‌کنند و علاوه بر اینکه جمع زیادی از هموطنانمان را از استان‌های همجوار به جهت درمان در مشهد پذیرا هستیم، جمع زیادی از مهاجرین را داریم که انتظار خدمات درمانی را دارند.

وی بیان کرد: جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مهاجر در شهر مشهد هزینه سنگینی بر عهده بهداشت و درمان در این شهر گذاشته است. بخش درمان در مشهد با انتظارات و افق بلند توریست درمانی فاصله زیادی دارد که دولت باید اقدامات زیادی را در این رابطه انجام دهد. 

پژمان‌فر گفت: با توجه به کمبود حدود ۲۸۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد و با وجود اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم در خصوص شروع به ساخت چند بیمارستان دولتی در مشهد باز هم حدود ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تخت در مشهد کمبود خواهیم داشت که مرتفع شدن این موضوع با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری و مشارکت تمام دست اندرکاران مقدور خواهد بود.

در ادامه نشست، مسلم، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به اینکه دومین کلانشهر ایران است، اما از لحاظ سرانه تجهیزات پزشکی دچار کمبود است، بنابراین می‌طلبد هم بخش خصوصی هم بخش دولتی تقویت شود.

وی ادامه داد: نگاه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره جدید به بخش خصوصی نگاه حمایتی است نه نگاه رقابتی. نظر آقای دکتر شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقویت بخش خصوصی است تا بتوانیم باری از بخش دولتی را منتقل کنیم و در حال حاضر هم با تمام این موارد باز هم کمبود تخت بستری را در شهر مشهد داریم.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: امیدواریم مسئولان  محترم بیمارستان فوق تخصصی و زایشگاه مادر بتوانند با کمک بخش دولتی، خصوصی و سرمایه‌گذاران، فاز دوم بیمارستان رو به زودی به اتمام برسانند. در خصوص تسهیل صدور مجوزهای لازم و حل مشکلات در نهاد های اجرایی پیگیری‌های لازم راداریم.  همچنین با توجه به نیاز شهر به تخت‌های بستری بیشتر برای رفاه زائران و مجاوران امام همام، قول مساعد برای افزایش تخت‌های بیمارستانی نسبت به تخت‌های مصوب فعلی را می‌دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.