فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: ۲ باند سرقت خودرو و طلاهای بانوان در شهریار و شهر قدس شناسایی و سارقان عضو باند نیز دستگیر شدند.

باندهای سرقت خودرو و طلای بانوان در غرب تهران متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین سردار کیومرث عزیزی در رابطه با این خبر اظهارداشت: در پی اعلام چند فقره سرقت خودروهای پژو و سمند از شهر اندیشه و شهریار و کشف چند دستگاه خودرو به صورت اوراق شده و فاقد تجهیزات در شهر جدید پرند، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی مشخص شد سارقان در قالب یک باند۴ نفره با استفاده از خودروهای ۲۰۷ و پژو پارس و با پلاک جعلی اقدام به سرقت خودروهای مختلف در منـاطق خلوت پارک شده و فاقد لوازم بـازدارنده می کردند که در این راستا در بازدید از پارکینگی در شهر پرند، یک دستگاه خودرو پژوی ۴۰۵ با ارکان مخدوش کشف و معلوم شد خودروی مذکور سند نمره شده و دارای سابقه سرقت از شهریار می باشد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: با بکارگیری منابع موثق و اقدامات فنی، یکی از اعضای باند سارقان در شهر پرند مورد شناسایی قرار گرفت و با زیر نظر گرفتن متهم به صورت نامحسوس در ساعات مختلف شبانه روز مشخص شد متهم با تشکیل یک باند حرفه ای و سابقه دار اقدام به سرقت خودرو از شهریار و انتقال آنها به شهر جدید پرند و سند نمره کردن خودروهای مسروقه و اوراق آنها جهت فروش قطعات به مالخران می کرده است که با هماهنگی مقام قضائی، دستگیری سارق و همدستانش در دستور کار قرار گرفت.

سردار عزیزی با بیان این که مخفیگاه یکی از اعضای این باند سرقت در شهر پرند رباط کریم مورد شناسایی قرار گرفته و در عملیاتی غافلگیرانه در منزلش دستگیر و در بازدید از منزل وی، تعداد زیادی سوئیچ خودروی پژو و کلیدهای دست ساز برای باز و روشن کردن خودرو و یک دستگاه خودروی سمند با شماره شاسی دستکوب و فاقد موتور و ۲ دستگاه خودروی پژو پارس با پلاک غیر کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با اعترافات متهم دستگیر شده، همدستش به عنوان سرکرده این باند به همراه سه نفر از مالخران سند نمره کار خودرو در شهر پرند شناسایی و در عملیاتی از سوی ماموران پلیس آگاهی با تیراندازی به سمت لاستیک خودروهای سرقتی، خودروها متوقف و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، سارق و سه مالخر دستگیر و ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پارس با پلاک مسروقه کشف شد.

سردار عزیزی اعلام کرد: با اعتراف سرکرده این باند سرقت و مالخران دستگیر شده، در ۲ عملیات جداگانه دیگر، ۲ عضو این باند سرقت و ۴ مالخر در شهر تهران دستگیر و در مجموع ۲۷ دستگاه خودروهای مسروقه شامل۱۰دستگاه پژو پارس، ۸ دستگاه پژو ۴۰۵، ۵ دستگاه سمند، ۲ دستگاه ۲۰۷، یک دستگاه ۲۰۶ و یک دستگاه زانتیای سند نمره کار شده کشف شد.


اعتراف به ۳۰ میلیارد سرقت طلا و جواهرات از بانوان

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده از کلانتری ۱۱مرکزی شهرستان قدس مبنی بر سرقت طلا و جواهرات از بانوان، در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد ۲ نفر با یک دستگاه خودروی پراید و در قالب مسافربر شخصی در یکی از بلوارهای شهرستان قدس، بانویی را سوار بر خودرو کرده و در میانه راه با تهدید سلاح سرد، با بریدن النگوها و گرفتن گردنبند و گوشواره، فرد قربانی را در محلی خلوت رها و متواری شده اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قدس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیس، مشخص شد سارقان با خودروهای سرقتی در شهر جهت پیدا کردن طعمه خود حضور پیدا کرده و مالباخته را به عنوان مسافر، سوار برخودرو کرده و با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت طلا و جواهرات فرد قربانی کردند که با آغاز اقدامات فنی پلیس، ۲ سارق سابقه دار در این زمینه مورد شناسایی قرار گرفتند و با فعال کردن گشت های پلیس آگاهی و انتظامی در شهرستان های غرب استان تهران، سارقان با یک دستگاه خودروی پراید نقره ای رنگ مسروقه در شهرستان ملارد مشاهده شدند و با تعقیب و مراقبت نامحسوس، ۲ سارق حین فرار با شلیک گلوله ماموران انتظامی به لاستیک خودرو، در صحنه و قبل از انجام سرقت، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: با بررسی تکمیلی پرونده سرقت های مشابه در شهرستان های تابعه غرب استان تهران مشخص شد ۱۹ نفر بدین شیوه، طلا و جواهرات آنها توسط این سارقان به سرقت رفته که با تشکیل پرونده، پیگیری آن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار عزیزی بیان داشت: با اعترافات ۲سارق دستگیر شده، مالخران طلا و جواهرات بانوان مورد شناسایی قرار گرفته و با اخذ نیابت قضائی، سه مالخر دارای واحد صنفی طلافروشی در یکی از استان های غربی کشور دستگیر شده و به همراه سارقان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: برابر برآورد کارشناسان، ارزش ریالی طلا و جواهرات مسروقه کشف شده مربوط به بانوان، ۳۰ میلیارد ریال بود و در همین راستا، ۵ دستگاه خودروی مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال نیز از سارقان دستگیر شده، کشف شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان از شهروندان درخواست کرد که با تجهیز خودروهای خود به دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان از به سرقت رفتن اموال شان پیشگیری کنند

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.