رییس شورای هماهنگی استان اصفهان گفت: سال گذشته بالغ بر ۷ میلیارد تومان کارفرماهایی که از اتباع خارجی استفاده کردند، جریمه شدند.

جریمه ۷میلیاردی برای بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز

به گزارش قدس آنلاین، میثم مداحی صبح چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی استان اصفهان اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان اصفهان بالغ بر ۱۰.۷ دهم درصد تا پایان سال ۱۴۰۱ ثبت شده که که بیشتر از میانگین کشوری مبنی بر ۹.۷ دهم درصد است.

وی بیان داشت: اکنون بالغ بر ۳۴۹ خدمت ارائه می‌شود و ۷۰ شعبه تشخیص حل اختلاف بین کارگر و کارفرما وجود دارد که بار سنگینی را وارد کرده است.

مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، نرخ مشارکت اقتصادی در اصفهان را ۴۰ ممیز نیم درصد اعلام کرد که این رقم در کشور ۴۰ ممیز نه دهم درصد ثبت شده که بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: نرخ بیکاری فصلی در اصفهان اکنون ۸.۶ دهم درصد است که در کشد این رقم ۱۰.۷ دهم درصد است که کاهش چشمگیر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی ۱۱۴ میلیارد تومان تاکنون ابلاغ شده و این در حالی که ۱۴۰ میلیارد تومان معرفی شده است و حدود ۴۲ درصد جذب شده است و تاکنون تمام طرح‌های معرفی شده برگشت نخوره است.

مداحی افزود: بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ در مشاغل خانگی شغل ایجاد شده است و از این مسیر ۳ دهم درصد اشتغال شکل گرفته که نسبت به جمعیت بیش، از یک. میلیون نفری اصفهان در کاهش نرخ بیکاری اثر گذار بوده است.

رئیس شورای هماهنگی استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری حدود ۳۰ درصد کاریابی‌ها افزایش یافته است در سامانه جستجوی شغل رتبه ۳ کشور را کسب کردیم و بخاطر سقف کارجو بالغ بر ۲۰ هزار فرصت شغلی ثبت شده است.

وی گفت: حدود ۱۴۵ کاریابی در سال جاری شکل گرفت و دو تا کاریابی تخصصی مورد استقبال قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به ایجاد شغل برای مددجویان بهزیستی و دانشجویان علمی و کاربردی اشاره کرد

وی به گشت اتباع بیگانه پس از قرارگاه طرح اشاره کرد که در این راستا گشت مشترک نیروی انتظامی و اداره کل اتباع خارجی و اداره کار در حالی شکل گرفت که هیچ. گونه اعتباری به این نهاد برای تأمین ماشین و هزینه‌ها فراهم نشده است.

مداحی گفت: سال گذشته بالغ بر ۷ میلیارد تومان کارفرماهایی که از اتباع خارجی استفاده کردند، جریمه شدند.

وی به رویداد مردمی اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون از سوی بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ رویداد مردمی اشتغال تشکیل شد که منجر به ۱۶۷ کارفرمای جدید و حدود ۲۲۰۰ فرصت شغلی شد که در این راستا ۳۳۰ نفر به کار گمارده شدند.

مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به ۳ اردوی جهادی اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی بامشارکت مجموعه مدیریت درمان، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای در راستای هدایت شغلی سلامت و مهارت آموزی صورت گرفت که بسیار اثر گذار بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.