نایب رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: متاسفانه اراده ای در دولت ها برای اصلاح فضای غیررقابتی صنعت خودرو کشور، واردات خودروهای خارجی وجود ندارد. باید کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد و خودروهای کهنه اسقاط شوند و در عوض تولید خودروهای برقی هیبریدی در دستور کار قرار بگیرد.

دولت‌ها اراده‌ای برای اصلاح فضای غیررقابتی صنعت خودروسازی کشور و واردات خودروهای خارجی ندارند

محمدحسن آصفری نایب رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در گفتگو با خبرنگار قدس واردات بی رویه بنزین در کشور را نگران کننده خواند و گفت: باید به سمت اصلاح الگوی مصرف و صنعت خودرو برویم در غیراینصورت ناترازی بنزین بیش از گذشته می شود.

محمدحسن آصفری گفت: متاسفانه امروز واردات بنزین در کشور زیاد است چرا که امکان تامین روزانه ،نزدیک به ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین نیست و ما روزانه ۴۰ میلیون لیتر بنزین کمبود داریم به هرحال باید روی این موضوع تاکید داشت که واردات بنزین به صلاح کشور نیست.

وی تاکید کرد: ما دوسال است که صادرات بنزین نداریم و این موضوع دلایل مختلفی دارد از جمله نبود فرهنگ استفاده درست، ارزان بودن قیمت بنزین،کیفیت نامناسب خودروهای داخلی،نبود عزم دولت برای واردات خودرو،عدم اصلاح صنعت خودروسازی و ... است.

آصفری گفت: ارزان بودن بنزین سبب مصرف بی رویه می شود ضمن اینکه این ارزانی موجب نبود مدیریت مصرف می شود. اکنون قیمت لیتر بنزین ارزان تر از آب است و قانون هدفمندی کردن یارانه ها بدرستی اجرایی نمی شود. اگر قانون هدفمندی کردن یارانه بدرستی اجرایی می شد شاهد این شرایط در کشور نبودیم.

اصفری ادامه داد: امروز مصرفی که خودروهای داخلی مان در حوزه بنزین دارند مسئله جدی است و متاسفانه اراده ای در دولت ها برای اصلاح فضای غیررقابتی صنعت خودرو کشور و واردات خودروهای خارجی وجود ندارد. واردات خودروهای خارجی هم می تواند تعدیلی برای مصرف بنزین داشته باشد و هم در خصوص کاهش آلودگی هوا و مصرف بنزین تاثیرگذار باشد. باید کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد و خودروهای کهنه اسقاط شوند و در عوض تولید خودروهای برقی هیبریدی در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد حل شدن معضل ناترازی بنزین باشیم

طبق گفته ی این نماینده افزایش ظرفیت سی ان جی،افزایش کیفیت خودروهای داخلی،واردات ۷ودروخارجی می تواند در رفع مشکل ناترازی بنزین تاثیرگذار باشد.

وی  خاطرنشان کرد:دولت ها جرات تصمیم گیری در خصوص قیمت بنزین را ندارند البته که گرانی بنزین مثل دلار تاثیرش را روی کالاهای دیگر می گذارد لذا باید ابتدا قانون هدفمندی یارانه ها بطور دقیق اجرایی شود و بعد تصمیم گیری در حوزه های دیگر صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.