ماه رجب است و بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) حال و هوای متفاوتی دارد چنان‌که مجموعه گل‌ها و ریسه‌های رنگی در گوشه و کنار این خطه بهشتی فرارسیدن اعیاد خجسته این ماه پربرکت را خبر می‌دهند.

رنگ و بوی عیدانه بهشت هشتم در آستانه اعیاد رجبیه

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت گرامیداشت اعیاد ماه رجب و ایجاد فضای معنوی پرنشاط در حرم مطهر رضوی، خادمان آستان قدس رضوی به رسم هر ساله دست به دست هم می‌دهند تا بار دیگر جای جای صحن و سرای حضرت دوست را آماده میزبانی از خیل پرشور ارادتمندان شمس الشموس(ع) و برگزاری جشن‌های این اعیاد مبارک کنند.
 

از گل‌آرایی تا نورآرایی ویژه 
در این راستا در آستانه میلاد امام محمد تقی جوادالائمه(ع)، میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) و مبعث رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، بارگاه نور و نعمت امام رضا(ع) با گل‌آرایی ویژه با گل‌های تر و تازه، رنگ و بویی عیدانه خواهد گرفت. 
مسیرهای تشرف به روضه منوره، بست‌ها، مکان‌های برگزاری مراسم در رواق‌ها و آبنماهای صحن‌ها، از جمله مهمترین مناطقی است که با استفاده از گل‌های فصلی بوته‌ای و شاخه‌ای تزئین خواهد شد.  
همچنین به مناسبت این اعیاد شاهد نصب کتیبه‌های بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان صحن‌های مرکزی و کتیبه‌های دیواری عید مبارک در گوشه و کنار صحن‌های مختلف خواهیم بود. اهتزاز پرچم‌های رنگی نیز حال و هوای عیدانه آستان جانان را دوچندان خواهد کرد. 
در این میان، ریسه‌های دلبرانه نور در این ایام فرخنده، شب‌ها در آسمان صحن‌ها خودنمایی خواهد کرد و زیبایی معماری صحن‌ها را در نظر زائرین و مجاورین چند برابر می‌کند. 
 

ارائه خدمات متنوع و گسترده
خادمان مخلص این آستان مقدس علاوه‌بر گل‌آرایی، کتیبه‌آرایی و نورآرایی این حریم قدسی، با تنظیف و غبارروبی گسترده در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) و همچنین پیش‌بینی‌های لازم در حوزه تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز زائرین همچون لیوان‌ یک‌بار مصرف، صابون مایع و...، آماده میزبانی از شمار گسترده دلدادگانی می‌شوند که از راه‌های دور و نزدیک در ماه رجب خود را به بارگاه خورشید فروزان خراسان می‌رسانند. 
در این راستا، چایخانه‌های دائمی حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، غدیر و امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان نیز با همکاری موکب‌های خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای و سایر اقلام متبرک پذیرای این مهمانان مشتاق زیارت هستند. همچنین جمعی از زائرین مهمان سفره پربرکت مهمانسرای حضرت رضا(ع) خواهند شد.  
سایر بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر رضوی؛ از بخش‌های فرش، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی تا دفاتر شبانه‌روزی امانات، پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ تمهیدات لازم آماده ارائه خدمات به زائرین و مجاورین در ایام این اعیاد مبارک خواهند بود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.